جمعه 7 اردیبهشت سال 1403 Fri, 26 Apr 2024 19:37:49 GMT
کد خبر : 18130       تاریخ : 1397/01/01 18:59
طرح ملی اقراء، با حضور شیخ محمد عصفور در بوشهر آغاز شد
از امروز؛

طرح ملی اقراء، با حضور شیخ محمد عصفور در بوشهر آغاز شد

مدیر موسسه بیات اظهار داشت: طرح ملی اقراء، با حضور شیخ محمد عصفور (از شیوخ دارای اجازه قرائت مصر) از امروز در بوشهر آغاز شد.

به گزارش مبشرین، محمد جماله با اشاره به برپایی نهمین دوره تخصصی اقرا در بوشهر گفت: در این دوره رضا دیانت، حافظ کل قرآن و داور بین المللی قرآن و بنده (محمد جماله) دارای مدرک درجه دو تلاوت و رتبه عالی مسابقات کشوری اجازه نامه قرائت را دریافت می کنند.

این قاری قرآن در گفتگو با  مبشرین افزود: سنت اقرا از صدر اسلام تا کنون رواج داشته و در این روش قاری قرآن یک ختم کامل قرآن را نزد یکی از اساتید صاحب اجازه قرائت می کند.
وی با بیان اینکه قاری قرآن نحوه تلفظ و ادای دقیق کلمات قرآن را از استاد و شیخ قرائت آموزش می بیند، خاطرنشان کرد: کسانی که اجازه قرائت قرآن دارند در کشورهای صاحب سبک مانند مصر و سوریه و عراق دارای اجازات مکتوب هستند.
جماله ادامه داد: شیخ عصفور در کنار این دوره های مستمر، کلاس ویژه ای برای فراگیری قرائات مختلف قرآنی با حضور اساتید برجسته و کسانی که اجازه قرائت دارند، برگزار می کند.
گفتنی است: نهمین دوره طرح ملی اقراء از 1 الی 8 فروردین ماه در موسسه بینات بوشهر برگزار و اختتامیه آن چهارشنبه شب با حضور یک مقام مسول از سازمان دارالقرآن کریم در مسجد ولایت برگزار می شود.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=18130

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402