از امروز؛
طرح ملی اقراء، با حضور شیخ محمد عصفور در بوشهر آغاز شد
مدیر موسسه بیات اظهار داشت: طرح ملی اقراء، با حضور شیخ محمد عصفور (از شیوخ دارای اجازه قرائت مصر) از امروز در بوشهر آغاز شد.
كدخبر: 18130
1397/01/01

به گزارش مبشرین، محمد جماله با اشاره به برپایی نهمین دوره تخصصی اقرا در بوشهر گفت: در این دوره رضا دیانت، حافظ کل قرآن و داور بین المللی قرآن و بنده (محمد جماله) دارای مدرک درجه دو تلاوت و رتبه عالی مسابقات کشوری اجازه نامه قرائت را دریافت می کنند.

این قاری قرآن در گفتگو با  مبشرین افزود: سنت اقرا از صدر اسلام تا کنون رواج داشته و در این روش قاری قرآن یک ختم کامل قرآن را نزد یکی از اساتید صاحب اجازه قرائت می کند.
وی با بیان اینکه قاری قرآن نحوه تلفظ و ادای دقیق کلمات قرآن را از استاد و شیخ قرائت آموزش می بیند، خاطرنشان کرد: کسانی که اجازه قرائت قرآن دارند در کشورهای صاحب سبک مانند مصر و سوریه و عراق دارای اجازات مکتوب هستند.
جماله ادامه داد: شیخ عصفور در کنار این دوره های مستمر، کلاس ویژه ای برای فراگیری قرائات مختلف قرآنی با حضور اساتید برجسته و کسانی که اجازه قرائت دارند، برگزار می کند.
گفتنی است: نهمین دوره طرح ملی اقراء از 1 الی 8 فروردین ماه در موسسه بینات بوشهر برگزار و اختتامیه آن چهارشنبه شب با حضور یک مقام مسول از سازمان دارالقرآن کریم در مسجد ولایت برگزار می شود.

 

منبع: