جمعه 7 اردیبهشت سال 1403 Fri, 26 Apr 2024 23:54:24 GMT
کد خبر : 12019       تاریخ : 1396/07/20 16:25
طرح ملی برگزاري شب هاي شعر رضوي از استان بوشهر آغاز می شود
همايون اميرزاده:

طرح ملی برگزاري شب هاي شعر رضوي از استان بوشهر آغاز می شود

مشاور اجرائي معاون فرهنگي وزير ارشاد با اعلام اينكه ۲ هزار و ۷۰۰ باشگاه كتابخواني در كشور راه اندازي شده است، بيان داشت: در حدود ۲ هزار و ۱۰۰ باشگاه كتابخواني با دارا بودن ۳۰ هزار نفر عضو نوجوان و جوان مربوط به استان بوشهر مي باشد.

به گزارش مبشرین، همايون اميرزاده، مشاور اجرائي علمي فرهنگي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (19 مهر) در آئین دوازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی كه در مجتمع فرهنگي 9دي شهر بوشهر برگزار شد، با بيان اينكه مشاعره يك مسئله جريان ساز موثر در جهت ترويج فرهنگ اهل بيتي شده است، اظهار داشت: 15 الي 16 برنامه از سوي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با همكاري بنياد بين المللي امام رضا (ع) در سطح كشور طي يكسال برگزار مي كند.

 

وي در ادامه افزود: طرح برگزاري شب هاي شعر رضوي در كشور رقم خواهد خورد و بوشهر به عنوان استان پايلوت و آغاز كننده اين طرح ملي است و همان طور كه جشنواره شعر امام رضا (ع) به يك جشنواره مستمر در كشور تبديل شده است.

 

اميرزاده در ادامه با اعلام اينكه 2 هزار و 700 باشگاه كتابخواني در كشور راه اندازي شده است، بيان داشت: در حدود 2 هزار و 100 باشگاه كتابخواني با دارا بودن 30 هزار نفر عضو نوجوان و جوان مربوط به استان بوشهر مي باشد.

 

 

مشاور اجرائي علمي فرهنگي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از نخستين سفر تيم 60 نفري نويسندگان كشور در (20 آبان) به مدت يك هفته به استان بوشهر خبرداد و گفت: استان بوشهر از سوي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان استان هدف در بحث الگوهاي كتاب و كتابخواني انتخاب كرده است و مسئولان استاني سعي كنند كه از اين فرصت بهره مند شوند.

 

وي اظهار داشت: 40 ميليارد ريال در حوزه معاون فرهنگي وزارت ارشاد براي حمايت از مولفين قرار داده ايم كه اين اعتبار نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.

 

اين فعال فرهنگي و اجتماعي در پايان با اشاره به اينكه در سالجاري نزديك به 34 ميليارد و 300 ميليون تومان تفاهنامه امضا كرده ايم، افزود: 20 ميليارد رسال براي طرح هاي خلاقانه در استان ها در نظر گرفته شده است و بيش از 50 درصد اعتبار معاونت فرهنگي وزارت ارشاد به استان ها تخصيص پيدا كرده است و حمايت از 571 جشنواره و همايش رضوي در كشور يكي از عنوان هاي حمايتي اين معاونت در طول سال است./شبستان


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=12019

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402