جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 20:21:20 GMT
کد خبر : 78405       تاریخ : 1402/01/19 10:13:07
از بانوی گناوه ای به عنوان «پرچم‌داران خدمت به قرآن»  تجلیل شد

از بانوی گناوه ای به عنوان «پرچم‌داران خدمت به قرآن» تجلیل شد

طی نخستین مراسم تکریم پرچم‌داران خدمت به قرآن کریم در مناطق محروم از ۱۲ نفر تجلیل می‌شود.

 

به گزارش ایکنا، نخستین مراسم تکریم پرچم‌داران خدمت به قرآن کریم در مناطق محروم، صعب‌االعبور و مرزی (که خدمات قابل توجهی و قابل تقدیری را در این مناطق داشته‌اند)، پیش از اذان مغرب امروز، ۱۷ فروردین‌ با تجلیل از ۱۲ مدیر مؤسسه، مرکز، شعبه و یا فعال قرآنی از سوی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

اسامی ۱۲ نفر منتخب و برگزیده بدین شرح است؛

  1. مریم امینی، مدیر خانه قرآن روستایی نورالمهدی از خراسان شمالی
  2. سبزیان از روستای حسین‌آباد، شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان،
  3. رحیمی از نودژ شعبه بیت‌االاحزان نودج منوجان کرمان
  4. ناهید سلمانی، دارالتحفیظ سرپل ذهاب کرمانشاه،
  5. سیدجلیل موسوی‌ از شعبه بیت‌الاحزان شهرستان بروجرد لرستان
  6. امین میرانی از مؤسسه بیت‌الزهرا(س) بشاگرد(روستای کشپیری)
  7. طاهره روشنیان، مدیر جامعه‌القرآن همدان
  8. عطیه باوی، خانه قرآن ریحانة النبی(ص) بوشهر
  9. مریم آل کثیر، مؤسسه قرآنی الغدیر از شهرحر شهرستان شوش خوزستان
  10. عالیه سادات آمیقی، مدیر خانه قرآن و عترت امام صادق(ع) شهر بیارجمند استان سمنان
  11. شهروزه شکیب، مدیر دارالقرآن سوها از استان اردبیل شهرستان نمین روستای سوها
  12. علی فضیلتی، مدیر مؤسسه مجمع‌ خیرین قرآنی استان اصفهان

نگاهی به شرح خدمات

مریم امینی، مدیر خانه قرآن روستایی نورالمهدی(عج) خراسان شمالی

وی با تحصیلات دانشگاهی و حوزوی به مدت ۹سال در روستای پشنده از توابع بخش راز و جَرگالن و در ۴۵ کیلومتری مرز ترکمنستان فعالیت خود را از سال ۹۳ در این روستای مرزی در زمینه حفظ قرآن، روخوانی و روان خوانی، احکام، تجوید آغاز و تا کنون ۸۰ حافظ قرآن را تربیت کرده است.

وی علاوه بر مدیریت و تدریس قرآن، مدیر کانون و فرهنگی و هنری، جانشین فرمانده پایگاه کوثر، فرمانده گردان شهرستان و مربی حلقات صالحین بسیج را نیز عهده‌دار است.

سکینه سبزیان از شهرستان دلگان روستای حسین‌آباد سیستان و بلوچستان

وی، حافظ کل قرآن و دارای مدرک کارشناسی است و سال ۱۳۸۶ به منطقه‌ای محروم در استان سیستان و بلوچستان مهاجرت قرآنی کرده است.

ثمره هجرت ۱۵ ساله ایشان، تربیت ۶۰ حافظ کل قرآن کریم و راه‌اندازی ۲۳ مرکز حفظ در ۲۳ روستای شهرستان دلگان بوده است. وی در حال حاضر بیش از هزار قرآن آموز را در این روستاها تحت پوشش دارد. 

خانم رحیمی از منطقه محروم منوجان کرمان

وی مهاجر قرآنی و یا سفیر قرآنی است که طی ۱۰ سال گذشته در روستاهای مختلف کشور برای توسعه فرهنگ قرآنی مهاجرت داشته است. وی از داراب هجرت خود را آغاز و امروز در منطقه محروم منوجان کرمان در حال تربیت حافظان قرآن است.

رحیمی که خود از حافظان کل قرآن است، تربیت صدها حافظ قرآن کریم در اجزای مختلف ونیز تربیت ۳۰ حافظ کل قرآن کریم را در کارنامه فعالیت خود دارد.

ناهید سلمانی، دارالتحفیظ سرپل ذهاب کرمانشاه

وی فعالیت قرآنی خود را از سال ۱۳۸۹ در منطقه مرزی سرپل ذهاب آغاز و تا کنون تعداد کثیری را با قرآن و آموزه‌های قرآنی آشنا ساخته است.

وی برای توسعه فرهنگ قرآنی، سال‌های متمادی با نماز و روزه استیجاری چرخه فعالیت مؤسسه قرآنی را فعال کرده است و طی سال‌های اخیر دچار مشکلات پزشکی از ناحیه بینایی و سرطان حنجره شده و در بستر بیماری و با دستگاه اکسیژن، نفسش برای خدمت به قرآن همچنان می‌تپد.

سلمانی، بسیجی فعال و نیروی جهادی دانشجوی دکترای تقریب مذاهب اسلامی بین‌الملل با معدل کل بالای ۱۹، نخبه علمی و حافظ کل قران کریم است.

سید جلیل موسوی، شعبه بیت‌الاحزان بروجرد لرستان

این حافظ کل قرآن دارای تحصیلات علوم دینی است. وی فعالیت قرآنی خود را از سال ۱۳۹۵با جذب ۴۶۰ مشتاق دوره‌های تخصصی حفظ یکساله توأم با تفسیر آغاز و تاکنون ۸۰ حافظه کل قرآن را تربیت کرده است.

وی علاوه بر تربیت حافطان کل، صدها حافظ در اجزا مختلف با مدیریت جهادی پرورش داده است.

امین میرانی، مؤسسه بیت‌الزهرا(س) شهرستان بشاگرد، روستای کشپیری هرمزگان

وی در منطقه محروم بشاگرد موفق به برگزاری دوره شبانه‌روزی حفظ یکساله به صورت رایگان برای ۳۰۰ نفر از مشتاقان حفظ قرآن کرده است و تاکنون ۷۰ نفر از این افراد به درجه حفظ کل دست یافته‌اند. در حال حاضر در این منطقه محروم ۷۰۰ نفر تحت پوشش تربیت حفظ قرآن کریم قرار دارند.

میرانی و شش خواهر و برادرش حافظ کل قرآن هستند.

طاهره روشنیان، مدیر جامعة‌القرآن همدان

این حافظ کل قرآن کریم، طی مدت فعالیت خود در همدان بیشترین خدمت را به نونهالان و نوجوانان داشته است و حاصل تلاش وی در این مؤسسه تربیت ۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم است که ۴۰ نفر از این حافظان در دوران کرونا به درجه حفظ کل رسیده‌اند.

عطیه باوی، خانه قرآن ریحانة النبی شهرستان گناوه استان بوشهر

وی از خواهران حوزوی فعال قرآنی شهرستان گناوه است که با همراهی تنی چند از خواهران حوزوی دیگر به صورت شبانه‌روزی در قامت یک مبلّغ قرآن، ترویج آموزه‌های قرآنی را در مدارس شهرستان گناوه به صورت چهره‌به‌چهره و جهادی طی چند سال اخیر انجام داده‌اند و توانستند دانش‌آموزان کثیری را جذب قرآن کنند.

مریم آل کثیر، مؤسسه قرآنی الغدیر خوزستان

وی طی ۱۰ سال فعالیتش در شهر حر از شهرستان شوش موفق شد با شیوه‌های ابداعی، قرآن‌آموزان بی‌سواد را در مسیر حفظ قرآن کریم قرار دهند. حاصل این تلاش تربیت بیش از ۳۰ حافظ قرآن و صدها حافظ دیگر در مسیر حفظ قران در اجزاء مختلف است.

عالیه سادات آمیقی، مدیر خانه قرآن و عترت امام صادق(ع)  بیارجمند استان سمنان

وی با تلاش جهادی و شبانه‌روزی در شهر بیارجمند موفق به تربیت صدها حافظ در اجزای مختلف شد و تربیت ۱۷ حافظ کل در این منطقه محروم از جمله نتایج خدمات قرآنی این بانوی قرآنی است.

شهروزه شکیب، مدیر دارالقرآن سوها از استان اردبیل

وی با حداقل‌ترین امکانات موجب جذب صدها قرآن آموز و تاکنون موفق به حفظ نیمی از مصحف شریف شده و ۲۷ حافظ کل و صدها حافظ در اجزاء دیگر قرآن را تربیت کرده است.

علی فضیلتی، مدیر مؤسسه مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان

موسسه مجمع خیرین قرآنی استان اصفهان با فعالیت فراگیر در مناطق محروم استان کرمان استان سیستان و بلوچستان حمایت از فعالیت قرآنی روستاها و مناطق محروم را آغاز و با تلاش ایشان در حال حاضر در در ۱۴۸۰ روستای کشور با تربیت و پشتیبانی ۱۳۶۸ مربی ۱۹ هزار و ۴۰۷ قرآن‌آموز را در این مناطق محروم تحت پوشش حفظ جزء سی‌ام قرار داده است.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=78405

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402