جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 09:13:57 GMT
کد خبر : 78385       تاریخ : 1401/10/07 12:3
نمایندگان ۸۰ کشور در سی‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کنند

نمایندگان ۸۰ کشور در سی‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کنند

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح فعالیت‌های کمیته‌های مختلف سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: امسال ۸۰ کشور از این مسابقات استقبال کرده و نمایندگانشان را معرفی کردند و پس از هشت سال رکورد شرکت‌کنندگان از ۷۰ کشور گذر کرده و به ۸۰ رسیده است.

به گزارش مبشرین از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، جلسه هماهنگی مسئولان کمیته‌های سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یکشنبه (چهارم دی) در ساختمان شهیدسلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حمید مجیدی‌مهر در ابتدای این جلسه با اشاره به جمع‌آوری برنامه‌های تمامی کمیته‌ها تا قبل از پانزدهم دی، اظهارداشت: پس از این کار، می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که چه میزان اعتبار در چه چارچوبی باید ارائه شود.

وی به تشریح فعالیت‌های کمیته‌های مختلف سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و افزود: امسال ۸۰ کشور از این مسابقات استقبال کرده و نمایندگانشان را معرفی کردند و پس از هشت سال رکورد شرکت‌کنندگان از ۷۰ کشور گذر کرده و به ۸۰ رسیده است؛ این موضوع برای دیپلماسی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است‌.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مرحله غربالگری و ضبط آثار متسابقین در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران به پایان رسیده و تدوین این آثار توسط تدوینگران حرفه‌ای انجام شده است و از ۲۳ دی توسط داوران قضاوت خواهد شد.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه به این نتیجه رسیده‌ایم که در حوزه فنی نیاز به تغییرات داریم، تاکید کرد: امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا افرادی به‌ عنوان شرکت‌کننده به ایران می‌آیند که به معنای واقعی کلمه صاحب آن کرسی هستند.

وی با اشاره به صرفه‌جویی در هزینه‌های برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: ما هر چه داریم باید در موارد حیاتی سرمایه‌گذاری کنیم؛ مسابقات بین‌المللی امسال با وجود صرفه‌جویی در هزینه‌ها، شکوه و عظمت گذشته را خواهد داشت؛ جمعا۲۰ خانم و ۳۰ تا ۳۵ آقا به ایران خواهند آمد؛ سه روز رقابت متسابقین، یک روز افتتاحیه، یک روز اختتامیه و یک روز دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم داشت.

نمایندگان ۸۰ کشور در سی‌ونهمین مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کنند

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی کریم در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و اسکان شرکت‌کنندگان نیز در یکی از هتل‌های محدوده سالن اجلاس خواهد بود.

در ادامه این جلسه مسئولان کمیته‌های مختلف سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به ارائه نظرات برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد مهم قرآنی پرداختند.

عباس لهراسبی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به تشریح فعالیت‌های این اداره کل در راستای هر چه بهتر برگزار شدن سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و بر تبلیغ و ترویج فرهنگ ایران اسلامی با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد مولایی مدیرکل برنامه‌ریزی، نظارت و تحول سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در سازمان بوده و هست، تاکید کرد: امسال تمام اجزای سازمان اوقاف و امور خیریه برای هر چه با شکوه‌تر برگزارشدن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تلاش خواهند کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در بخشی از این جلسه به بیان فعالیت‌های این معاونت در فرآیند برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت.

همچنین در ادامه این جلسه مسئولان کمیته‌های مختلف سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گزارشی از فعالیت‌ها و نظراتشان را ارائه دادند.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=78385

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402