پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 20:59:40 GMT
کد خبر : 78356       تاریخ : 1401/07/14 25
تبدیل مساجد به پایگاه‌ قرآنی نیاز به آموزش همه‌جانبه دارد

تبدیل مساجد به پایگاه‌ قرآنی نیاز به آموزش همه‌جانبه دارد

داور مسابقات قرآن با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: باید تمام تلاش خود را کنیم تا هر مسجد به یک پایگاه آموزش قرآن تبدیل شود و آموزش‌ها نیز در این زمینه باید همه‌جانبه باشد.

به گزارش مبشرین، مهدی قره‌شیخلو، داور بخش تجوید مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن «مدهامتان»، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به سطح رقابت‌های این دوره از مسابقات گفت: مسابقات در سطح خوبی قرار دارد و شاهد شور و نشاط نوجوانان و جوانان در رقابت قرآنی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) هستیم.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی افزود: باید تمام تلاش خود را کنیم تا هر مسجد به یک پایگاه آموزش قرآن تبدیل شود و آموزش‌ها نیز در این زمینه باید همه‌جانبه باشند.

قره‌‌شیخلو، قرار دادن بسته‌های تشویقی را در جذب نسل نوجوان و جوان و کودکان به مساجد و فعالیت‌های قرآنی مساجد را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: در مساجد باید اقداماتی از این دست انجام شود و برنامه‌ها به سمتی پیش برود که از کودکی فرصت انس با قرآن ایجاد شود.

این داور مسابقات قرآن با تأکید بر اینکه در کنار قرائت قرآن باید به باطن قرآن که همان مفاهیم قرآنی است نیز توجه شود، گفت: به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد باید در موضوع قرآنی جدیت داده شود و در پی آموزش قرآن در این کانون‌ها باید دنبال ایجاد رقابت قرآنی هم باشیم.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=78356

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402