جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 15:28:00 GMT
کد خبر : 77384       تاریخ : 1401/06/16 11:45:05
گردهمایی سراسری مدیران ستاد اقامه نماز استان های کشور برگزار شد

گردهمایی سراسری مدیران ستاد اقامه نماز استان های کشور برگزار شد

همزمان با افتتاح سالن همایش های ستاد اقامه نماز، گردهمایی سراسری مدیران ستاد اقامه نماز استان های کشور با حضور حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز برگزار شد.

به گزارش‌ مبشرین به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، گردهمایی سراسری مدیران ستاد اقامه نماز استان های کشور با حضور حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، سید احمد زرهانی قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز، محمد حسین رضایی نماینده رئیس جمهور در امر اقامه نماز، سید ضیاء الدین حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران، حجت الاسلام والمسلمین متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، عسگری معاون منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از معاونین و مدیران ستاد در روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه در سالن همایش های ستاد اقامه نماز برگزار شد.

 

در ابتدای این گردهمایی حجت الاسلام قرائتی؛ضمن خیر مقدم و تشکر، مدیران ستاد اقامه نماز استان ها را به کار جهادی و اداری نشدن فضای فعالیت در ستاد اقامه نماز توصیه نمود و گفت: از ظرفیت نیرو های متخصصِ افتخاری در استان ها غافل نشوید.

حجت الاسلام

والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به نقش و جایگاه نماز در در زندگی بشر، گفت: ارزش ما به اقامه نماز است و باید تمامی فعالیت هایمان در محور نشر فرهنگ اقامه نماز باشد.

 

وی با اشاره بر ضرورت بالابردن سرانه مطالعه علمی در بین مدیران و فعالین نماز، بر لزوم ارائه حرفهای تازه و نو برای اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و عدم مطالعه را کفران نعمت عنوان کرد.

 

در ادامه سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز به تبیین سیاست های ستاد در حوزه های فرهنگ و آموزش، نظارت و ارزیابی، روابط عمومی و اطلاع رسانی، اداری و مالی و انتشارات پرداخت.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز از مهمترین ماموریت های ستاد اقامه نماز در طول چندین سال گذشته را توجه به ترویج معارف نماز در بین دانش آموزان، معلمان و بدنه آموزش و پرورش دانست و گفت: برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه باید از آموزش و پرورش شروع کرد.

 

سید احمد زرهانی تصریح کرد: مدیران ستاد اقامه نماز استان ها تلاش کنند با توجه به اعلام آمادگی و صدور بخشنامه ۱۵ ماده ای وزیر کشور در خصوص ترویج معارف نماز با استانداری ها تعامل شایسته ای داشته باشند.

 

پس از بیانات قائم مقام ستاد اقامه نماز از سند تحول نماز و برنامه پنج ساله استان های پیشتاز، سامانه های جامع آموزش ستاد و ساماندهی، نظارت و ارزیابی از فضاهای اقامه نماز راه های مواصلاتی کشور رونمایی شد.

 

در ادامه محمد حسین رضایی نماینده رئیس جمهور در امر اقامه نماز ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند ستاد اقامه نماز و قدردانی از اعضای سابق ستاد بر بزرگداشت دستاوردهای ستاد تاکید کرد.

 

نماینده رئیس جمهور در امر اقامه نماز ضمن بیان دغدغه های خود نسبت به آموزش و پرورش در حضور نماینده وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تربیت نیرو در دستگاه های مختلف کشور تاکید و ستاد اقامه نماز را در این امر الگو قلمداد کرد.

 

سپس سعید عسگری معاون منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با حضور در این گردهمایی به پرسش های مدیران ستاد اقامه نماز در خصوص ترویج معارف نماز در آموزش و پرورش و مشکلات ائمه جماعت مدارس پاسخ داد.

 

در ادامه سید ضیاء الدین حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران، از اقدامات مجمع خیرین مسجدساز و قرارگاه در حوزه مسجد سازی در مناطق محروم و تبیین راه های تعامل ستاد استان ها با نمایندگی سپاه در استان سخن گفت و گزارشی از مساجد جهان، کشورهای اسلامی و کشورمان ارائه داد.

 

پس از اقامه نماز ظهر و عصر حجت الاسلام والمسلمین محمود متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با حضور در جمع مدیران ستاد اقامه نماز پیرامون مباحث مهدویت و تفسیر قران کریم و لزوم تعامل بنیاد و ستاد در برگزاری برنامه های مشترک پرداخت.

 

در پایان میزگرد نماز، مهدویت و تفسیر قرآن مجید با حضور حجت الاسلام ارباب سلیمانی عضو هیات امناء ستاد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سید جواد بهشتی مشاور علمی و فرهنگی ستاد و سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد.


 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=77384

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402