جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 14:40:48 GMT
کد خبر : 77344       تاریخ : 1401/06/21 00:59
جزئیات ارائه خدمات قرآنی در مسیرالعلما

جزئیات ارائه خدمات قرآنی در مسیرالعلما

موکب خادمان قرآن و عترت با هدف زمینه‌سازی برای ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی به زائران حسینی به همت جمعی از قرآنیان کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش مبشرین، محمدصالح روزبه، از مسئولان موکب خادمان قرآن و عترت در مسیر طریق العلماء دو کیلومتری تا پل کِفل در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اهداف و چگونگی راه‌اندازی این موکب قرآنی گفت: پس از فراخوانی که از اوایل ماه محرم منتشر شد، مشارکت خوبی از سوی فعالان قرآنی در استان‌ها و شهرستان‌ها علی‌الخصوص استان‌های فارس، بوشهر، تهران و خوزستان در راستای کمک به برپایی موکب خادمان قرآن و عترت انجام شد.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر در استان فارس افزود: این موکب در ۲۸ کیلومتری مسیر مسجد سهله به کربلا در طریق العلماء در دو کیلومتری جسر الکفل راه‌اندازی شده است. این مسیر امسال شاهد سیل مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است. مسیر طریق العلماء با توجه به شرایط جوی و گرمای زیاد امسال مسیر خنکتر و بهتری نسبت به سایر مسیر‌ها است و همچنین در این مسیر خون شهدا و علمایی که در زمان حکومت صدام به زیارت مشرف می‌شدند ریخته شده و لذا از قداست خاصی برخوردار هست.

روزبه با بیان اینکه موکب خادمان قرآن و عترت با همکاری اهالی منطقه کفل برپا شده است، ادامه داد: در این موکب خدمات فرهنگی و قرآنی همچون محافل انس با قرآن، میز کودک و نوجوان و نماز جماعت، مراسم عزاداری و همچنین خدمات سلامت، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین انجام می‌شود.

 
 

وی تصریح کرد: درباره اسکان، امکان پذیرش ۲۰۰ نفر در هر شب فراهم شده است و همچنین منازلی هم در کنار حسینیه اصلی موکب میزبان زائران هستند. خادمان این موکب از فعالان قرآنی هستند که خصوصا از مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) استان فارس مشغول به خدمت هستند.

روزبه با اشاره به اینکه از بانوان اعضای جلسات خانگی قرآن استان فارس نیز در این موکب مشغول پخت نان هستند، گفت: درباره خدمات سلامت با همکاری ستاد عتبات و هلال احمر یک پزشک آقا و یک پزشک خانم با تجهیزات پزشکی و دارو در این موکب حضور دارند. همچنین این موکب با مواکب دیگر در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی همکاری دارد.

وی در پایان گفت: خادمان این موکب تا پایان ایام اربعین از حضور اساتید، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی سراسر کشور دعوت می‌کنند تا جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در این موکب حضور پیدا کنند تا زائران اربعین از محضرشان بهره‌مند شوند. امید است موکب خادمان قرآن و عترت پس از ایام اربعین نیز بتوانند درباره ارائه خدمات اجتماعی در جای‌جای میهن اسلامی فعالیت‌های در خوری را به انجام رسانند.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=77344

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402