جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 02:05:44 GMT
کد خبر : 68499       تاریخ : 1400/02/01 12:12
انسان ساختمان خاص الله است که گناه آن را خراب و توبه حقیقی ترمیم می کند

انسان ساختمان خاص الله است که گناه آن را خراب و توبه حقیقی ترمیم می کند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انسان ساختمان خاص الله است، هر کس آن را خراب کند خداوند او را لعنت می‌کند، گناه این ساختمان را خراب و توبه حقیقی آن را ترمیم می کند.

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاریان» به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: به ‌طورقطع شناخت مقاماتی که خداوند از باب لطف و مهر برای انسان قرار داده اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: همچنین خداوند راه رسیدن به آن مقامات را هم در قرآن کریم به انسان نشان داده‌ که پیامبران و اهل بیت(ع) هستند، جاهل بودن به این مقامات انسان را هفتاد یا هشتاد سال دست‌خالی نگه می‌دارد که در آن زندگی از خیر دنیا و آخرت خبری نیست.

استاد حوزه علمیه همه مقامات داده ‌شده به انسان در قرآن بیان‌شده است، عنوان کرد: به‌عنوان مثال در سوره‌ حمد مقام «انعمت علیهم»  برای کسانی است که خداوند  نه به آن‌ها خشم گرفته‌ و نه گمراه هستند، آنها در دنیا خدا را راضی کردند خدا هم از آن‌ها راضی بوده ‌است در واقع عشق‌بازی طرفینی بین آن‌ها و خدا بوده ‌است تلخی گمراهی و خشم خدا را نچشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به آیه‌ 69 سوره نساء، بیان کرد: در این آیه خداوند فرموده منعم کسانی هستند که مطیع خدا و رسول باشند، مطیع غرب و شرق و فرهنگ‌های ابلیسی نیستند، آنها در قیامت همنشین انبیا، شهدا، صدیقین و صالحان هستند.

وی با بیان اینکه از جمله مقاماتی که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده مقام تقوا است، ابراز کرد:  انسان باید با قرآن این مقام را بشناسد که مسیر آن را هم خداوند اهل بیت(ع) معرفی کرده است، در واقع اطاعت از خدا و اهل‌بیت(ع) مسیر رسیدن به تقوا است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین مقامات که در قرآن به آن اشاره‌شده مقام توابین است، اظهار کرد: هر کس به این مقام برسد محبوب و معشوق خداوند می‌شود، مقاماتی که در قرآن مطرح‌شده زیباترین مقامات و جاده آن باطراوت‌ترین جاده جاده ها است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان ساختمان خاص الله است، گفت: هر کس این ساختمان را خراب کند خداوند او را لعنت می‌کند، آنچه این ساختمان را خراب می‌کند گناه است، هرچه گناه در وجود انسان افزایش یابد چیزی از انسانیت در در او باقی نمی‌ماند و قدرت درک حقایق را از دست می‌دهد.

وی افزود: دشمنان امام حسین(ع) به واسطه مال حرام و روابط نامشروع در مقابل امام ایستادند و سخنان حق ایشان را درک نکردند، برای ترمیم ساختمان خراب‌شده انسانیت انسان توبه ضروری‌ترین عمل است، توبه یعنی حذف گناهان گذشته و انتخاب عمل بر همه خوبی‌ها و نیکی‌های حاضر و آینده است.

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند به ما نعمات زیادی داده است به عنوان مثال ما توان شکر یک روز ماه رمضان، این جلسات علمی و توسل به امام حسین(ع) آن محبوب خداوند را نداریم.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=68499

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402