پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 20:15:45 GMT
کد خبر : 68492       تاریخ : 1400/01/31 16
راه‌اندازی اولین بانک اسلامی دیجیتال جهان در دبی

راه‌اندازی اولین بانک اسلامی دیجیتال جهان در دبی

نخستین بانک اسلامی دیجیتال جهان از سوی گروه تجاری زوریخ کپیتال در دبی راه‌اندازی می‌شود.

به مبشرین ایکنا به نقل از البیان، گروه تجاری زوریخ کپیتال که مقر آن در دبی است، از راه‌اندازی یک بانک اسلامی دیجیتال بر اساس شریعت اسلامی خبر داد که همه خدمات بانکی را بر اساس دین اسلام ارائه می‌کند.
 
خدمات در زمینه بانکداری دیجیتال تنها از طریق تلفن‌های همراه و رایانه ارائه می‌شود و اولین بانک دیجیتال سازگار با قوانین اسلامی در جهان به شمار می‌رود. این برنامه بانکداری دیجیتال از طرق اپل استور و گوگل پلی برای گوشی‌های همراه آیفون و اندروید قابل دسترسی است.
 
دکتر فهد المرعبی، مدیر اجرایی زوریخ کپیتال در این باره گفت: این بانک دیجیتال سومین تولید این گروه در سطح خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا محسوب می‌شود. تولیدات قبلی این گروه شامل یک پلتفرم تجارت ارز دیجیتال و صدور ارزهای دیجیتال مخصوص ورزش (کریکت کوینز و کورا کوینز)، ارزهای طلایی و سهام‌های شرکت‌هایی که در بورس جهانی ثبت‌ شده‌اند بوده است.
 
سامی المحمد، معاون مدیر اجرایی این مجموعه نیز درباره سازوکار این بانک دیجیتال گفت: مشتریان تنها در چند دقیقه پس از اثبات هویت و ارائه تصویر شخصی می‌توانند در این بانک عضو شوند و کارت اعتباری مجازی برای آنها صادر می‌شود. آنها پس از عضویت می‌توانند به صورت مستقیم فعالیت‌های بانکی خود را از طریق اینترنت انجام دهند.
 
محمد امیر سعید، عضو هیئت مدیره این مجموعه نیز گفت: بانک دیجیتال شامل امکاناتی چون تغییر رمز عبور، مسدود کردن کارت گمشده، پشتیبانی دیجیتال، مبادله ارزهای دیجیتال و خرید و فروش ارز مطابق با قوانین شرعی است./ایکنا

  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=68492

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402