جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 01:40:00 GMT
کد خبر : 67969       تاریخ : 1400/01/17 09
اجرای مرحله دوم طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن / داوری ۷۰۰ نفر در مرحله شبیه‌سازی
مهدی قره‌شیخلو خبر داد:

اجرای مرحله دوم طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن / داوری ۷۰۰ نفر در مرحله شبیه‌سازی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری مرحله دوم آزمون‌های طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن گفت: مرحله دوم این طرح که مرحله شبیه‌سازی داوری است ۱۹ فروردین‌ماه به صورت سراسری اجرا می‌شود.

به گزارش مبشرین، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از برگزاری مرحله دوم آزمون طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن خبر داد و گفت: آغاز این طرح از سال ۹۹ بوده و برای تدوین آن از نظرات کارشناسان زیادی استفاده شده است. این طرح در سه مرحله برگزار می‌شود، مرحله اول آن اواخر ۹۹ به صورت کتبی برگزار شد. مرحله دوم شبیه‌سازی داوری و مرحله سوم نیز مصاحبه علمی است.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان، حدود هزار و ۷۰۰ نفر از فعالان قرآنی کشور ثبت نام کردند و پس از برگزاری آزمون کتبی حدود ۷۰۰ نفر با کسب حد نصاب لازم موفق به حضور در مرحله دوم شدند. بر همین اساس مرحله شبیه‌سازی نیز پنجشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه به صورت حضوری در دو نوبت صبح و بعدازظهر اجرا می‌شود. در این مرحله تعدادی تلاوت آماده شده برای شرکت‌کنندگان پخش می‌شود، آنها نیز طبق آیین‌نامه‌ به داوری می‌پردازند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تصریح کرد: در نوبت صبح داوری بخش قرائت در آیتم‌هایی همچون صوت، لحن، وقف و ابتدا و تجوید در دو سالن مجزا مربوط به آقایان و بانوان اجرا می‌شود و در بخش بعدازظهر نیز برای داورانی که در بخش حُسن‌حفظ حضور دارند، مرحله شبیه‌سازی داوری را خواهیم داشت.

قره‌شیخلو با تأکید بر اینکه در مرحله شبیه‌سازی حدود ۷۰۰ نفر حضور دارند، اظهار کرد: در برخی استان‌ها تعداد شرکت‌کننده‌ها آمار چندان بالایی ندارد به عنوان مثال حدود ۲۵ استان ۱۰ نماینده یا عددی نزدیک به آن را دارند و لذا اشکالی برای برگزاری حضوری این مرحله از طرح وجود ندارد.

وی بیان کرد: افرادی که این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند به مرحله سوم که مصاحبه علمی خواهد بود، راه پیدا می‌کنند. در نهایت نیز به افرادی که مرحله سوم را به خوبی پشت سر بگذارند مدرک داوری در مسابقات اهدا می‌شود. امیدواریم با این کار بحث چندساله داوری سامان پیدا کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اجرای این طرح فواید زیادی دارد، گفت: ساماندهی داوران علاوه بر ارتقای کیفیت داوری‌ها، ضریب اطمینان شرکت‌کنندگان را نیز افزایش خواهد داد و به تبع اعتراضات کاهش پیدا می‌کند. بنا بر این گذاشته شده است اگر نتایج موفقیت‌آمیز باشد و چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن با حضور داوران دارای مدرک برگزار شود تا این روال برای ادوار آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه امکان برگزاری غیر حضوری این مرحله از طرح ساماندهی وجود ندارد، گفت: به تمامی استان‌ها تأکید شده است تا مرحله شبیه‌سازی داوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و با توجه به اینکه اغلب استان‌ها تعداد شرکت‌کننده معدودی دارند این مهم تحقق خواهد یافت.

وی در مورد محل برگزاری مرحله شبیه‌سازی داوری در استان تهران نیز بیان کرد: با توجه به اینکه در این مرحله، استان تهران بیشترین تعداد شرکت‌کننده را دارد، لذا دو مکان برای برگزاری آزمون در نظر گرفته شده است. یکی از شعب برگزاری این مرحله از طرح، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و شعبه دوم هم هنرستان آزادی در میدان امام حسین(ع) است.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=67969

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402