شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 03:20:54 GMT
کد خبر : 67786       تاریخ : 1400/01/10 15
طراحی اپلیکیشن آرامش روانی با استفاده از آموزه‌های قرآن

طراحی اپلیکیشن آرامش روانی با استفاده از آموزه‌های قرآن

یک مسلمان سنگاپوری، اپلیکیشنی را برای آرامش معنوی کاربران با استفاده از آموزه‌های قرآن و حدیث و داستان‌های اسلامی طراحی کرده است.

به گزارش مبشرین به نقل از سان دیلی، محمد اختر عبدالغنی، مدیر پیشین یک شرکت بازاریابی دیجیتال در سنگاپور به دنبال یک برنامه ذهن آگاهی(برنامه کاهش استرس، اضطراب و افسردگی) بود که بتواند به او  در کسب آرامش روحی کمک کند. اما در میان هزاران اپلیکیشن موجود، هیچ یک طبق اصول اسلامی طراحی نشده بود.

بنابراین او تصمیم به طراحی یک اپلیکیشن گرفت و آن را با نام Mindful Muslim در مارس ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد.

وی می‌گوید: من به دنبال برنامه‌ای برای آرام کردن خودم بودم. هزاران برنامه مدیتیشن برای غیرمسلمانان وجود داشت اما هیچ برنامه‌ای برای مسلمانان در دسترس نبود.

از آنجا که کاربران موبایل سال گذشته ۱۹۵ میلیون دلار آمریکا صرف برنامه‌های مراقبه کردند، وی تصمیم گرفت یک برنامه مناسب برای مسلمانان بسازد. در طی یک سال، این اپلیکیشن ۴۷ هزار کاربر از سراسر جهان پیدا کرد و ماهانه ۱۰ هزار عضو جدید آن را دانلود می‌کنند. این برنامه می‌تواند نیازهای معنوی ۱,۸ میلیارد مسلمان در سراسر جهان را تأمین کند.

زنان بین ۲۰ تا ۴۰ سال اکثریت کاربران را تشکیل می‌دهند. این برنامه که از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده می‌کند، در فروشگاه گوگل Google Play امتیاز ۴,۸ را از ۵ گرفته است.

این برنامه توانایی ساخت لیست پخش ادعیه، اصوات طبیعت و سخنرانی‌های اسلامی را دارد. هدف از آن کمک به کاهش استرس، ایجاد آرامش در کاربران و کاهش اضطراب با گوش دادن به داستان‌های قرآنی و احادیث است.

محمد اختر افزود که این برنامه برای کمک به بهبود سلامت روان و عاطفی کاربران از طریق محتوای صوتی ساخته شده است و فعلا به صورت رایگان دانلود می‌شود اما به زودی ۱,۹۰ دلار استرالیا هزینه خواهد داشت./ایکنا


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=67786

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402