چهارشنبه 5 اردیبهشت سال 1403 Wed, 24 Apr 2024 18:06:40 GMT
کد خبر : 66712       تاریخ : 1399/12/04 01:11
آمریکا رو به زوال است / تقوا؛ مهم‌ترین شاخص کاندیداهای انتخابات
آیت‌الله جنتی در افتتاحیه اجلاسیه خبرگان رهبری:

آمریکا رو به زوال است / تقوا؛ مهم‌ترین شاخص کاندیداهای انتخابات

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا رو به افول است، گفت: ما رو به صعود هستیم و آینده از آن ماست؛ قدرت ما ناشی از قدرت خداست و ضعف امریکا بیش از حد تصور ماست. امروز آنها به جان هم افتاده‌اند که نمونه عینی آن را می‌توان به درگیری های کف خیابان‌های آمریکا اشاره کرد و این نشانه رو به زوال بودن آمریکاست.

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم، از ساعت ۸ صبح امروز، دوشنبه ۴ اسفند، با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمدرضا پورزرگری در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در ادامه این اجلاس یک روزه یاد و خاطره آیات یزدی، امینی، مصباح یزدی، تسخیری، و  بطحایی از اعضای خبرگان رهبری که در فاصله دو اجلاس اخیر درگذشته‌اند، گرامی داشته شد و سپس با نطق آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان، به طور رسمی آغاز شد.

آیت‌الله جنتی با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان این مجلس، اعیاد ماه مبارک رجب را تبریک گفت و بر ضرورت بهره بردن از دعاها و اذکار این ماه تاکید کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک پیشاپیش میلاد امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: مسئله امروز کشور که مشکلات زیادی را ایجاد کرده بیماری کروناست که باعث شده شرایط اقتصادی مردم بدتر شود اما همین مردم با این شرایط در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند و با رژه ماشین‌ها در صف‌های چندین کیلومتری به طور نمادین این روز را پاس داشتند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه قسمت‌هایی از نامه سردار شهید قاسم سلیمانی به دخترش را قرائت کرد و گفت: داغ این شهید به مانند شهدای کربلا هیچگاه کهنه نمی شود. خدا ترامپ و آمریکا و کسانی که در ترور این شهید عزیز نقش داشتند و یک ملت را داغدار کردند لعنت کند. امیدواریم خداوند هرچه زودتر امکان انتقام خون آن شهید عزیز را بدهد و ما به چشم خود آن روز را ببینیم.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از خدمات کادر درمان برای صیانت از سلامت مردم در برابر ویروس کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت اظهار داشت: کرونا از مسائل امروز ما و دنیا است که فکر همه را مشغول کرده و مشکلات فراوان اقتصادی و سیاسی به وجود آورده است.

وی افزود: برخی مردم به واسطه کرونا با وضعیت اقتصادی نامناسبی مواجه شدند و کسب و کارشان کساد شده و نمی توانند زندگی خود را بچرخانند. مردم عزیز ما در ایام کرونا کمک های مومنانه خوبی به همدیگر و به فقرا داشتند و مثلا شاهد بودیم برخی صاحب‌خانه‌ها مراعات حال مستاجران را کردند. ما مردم عزیزی داریم و از همه مسئولان بدون استثناء می خواهم هر خدمتی می‌توانند به مردم بکنند.

وی ادامه داد: ایران در سال گذشته توانست قدرت خود را به دشمنان ثابت کند؛ از ساقط کردن پهپاد گلوبال هوک تا بمباران پایگاه عین الاسد که این نشان آن است که ایران در مقابل زور و ظلم خواهد ایستاد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا رو به افول است، گفت: ترامپ با گفتار و رفتارش حیثیت امریکا را برد و حتی قوانین کشورش را زیرپا گذاشت و نشان داد که آنها، به هیچ چیز پایبند نیستند اما امریکا رو به افول و سقوط است و ما رو به صعود هستیم و آینده از آن ماست. قدرت ما ناشی از قدرت خداست و ضعف امریکا بیش از حد تصور ماست. امروز آنها به جان هم افتاده‌اند که نمونه عینی آن را می‌توان به درگیری های کف خیابان‌های آمریکا اشاره کرد و این نشان دهنده آن است که آمریکا روبه زوال است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته شرایطی که پیش آمد، بر روی مشارکت مردم تأثیری نداشت و مردم در انتخابات مجلس با مشارکت خوبی حضور یافتند و آزادانه نمایندگان خودشان را انتخاب کردند.

وی به نمایندگان مجلس توصیه کرد، با توجه به شرایط سخت مردم از نمایندگان مجلس درخواست دارم که به فکر مردم باشند و تصمیمات را بر اساس منفعت ملی اتخاذ کنند نه بر اساس منفعت جریانی یا حزبی  و در خدمتگزاری به مردم اولویت‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل فرعی و دست دوم نپردازند و از قدرت خود به نفع نظام و انقلاب و مردم استفاده کنند. زیرا مردم با توجه به شرایط بد اقتصادی باز پای صندوق های رای آمدند و به تک تک این نمایندگان اعتماد کرده اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سال آینده سال سرنوشت سازی برای کشور است زیرا یکی از مهمترین انتخابات کشور در سال ۱۴۰۰ رقم می‌خورد و باید به اصل ۱۱۵ قانون اساسی مراجعه کرد که در آن شرایط نامزد ریاست جمهوری مشخص شده است.

جنتی افزود: نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید مدیر، مدبر و با تقوا باشد زیرا کلمه تقوا بسیار مهم است شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها بیش از همه باید به تقوای کاندیداها توجه نماید. تقوا در حد عدالت و یک درجه بالاتر از عدالت است و طبیعی است مردم باتقواترین را انتخاب کنند. امیدوارم کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می شوند، از ابتدا تا پایان تقوای لازم را داشته و خادم ملت باشند.

وی از حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه برای مبارزه با فساد تشکر کرد و گفت: اقدامات خوبی در زمان ریاست آقای رئیسی بر قوه قضاییه کشور اتفاق افتاده است که نمونه عینی آن مبارزه واقعی با فساد است. مبارزه با فساد از خواسته ‌های مردم است. مردم گرفتار فساد گردن کلفت‌ها و زوردارها هستند و این مرد الهی و دوست داشتنی کمر بسته و به جنگ فساد می‌رود و قطعا مردم قدردان و حامی اقدامات ایشان و قوه قضائیه هستند.

انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی، انتخاب اعضای گروه پنج نفره تدوین بیانیه پایانی این اجلاس و اصلاح آئین نامه انتخابات مجلس خبرگان از جمله دستورکارهای این اجلاس است.

همچنین دیدار حضوری اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب از دیگر برنامه‌های این دوره از اجلاس رسمی خبرگان است که امسال این دیدار طبق ضوابط و آئین‌نامه‌های ستاد مقابله با کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عصر امروز در محل حسینیه امام خمینی برگزار خواهد شد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=66712

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402