جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 22:59:09 GMT
کد خبر : 58598       تاریخ : 1399/07/26 10:28:41
مسائل اسلام را تفسیر به رأی نکنید/به انتخابات آمریکا خوشبین نباشید
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

مسائل اسلام را تفسیر به رأی نکنید/به انتخابات آمریکا خوشبین نباشید

امام‌جمعه قم گفت: اگر می‌بینیم که امام حسن(ع) با معاویه از سر ناچاری وارد صلح می‌شود، نباید تفسیر بدی راجع به این صلح داشته باشیم.

به گزارش مبشرین، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) با بیان این که اگر به حوزه های دینداری پایبند باشیم می توانیم سعادت دنیوی و اخروی را به دست آوریم،  نسبت به انحراف خواص هشدار داد و گفت: اگر می‌بینیم  امام حسن(ع) با معاویه از سر ناچاری وارد صلح می‌شود، نباید تفسیر بدی راجع به این صلح داشته باشیم.

وی با بیان این که نباید مسائل اسلام را تفسیر به رأی کرد، افزود: اگر خواص جامعه و مدعیان متولی بودن دین دچار انحراف شوند هم دینداری آن ها و هم دینداری ارادتمندان و پیروان آن ها دچار آسیب سختی خواهد شد، باید همیشه مراقب باشیم آسیب ها متوجه ما نشده و دین ما در معرض تهدید قرار نگیرد.

امام‌جمعه قم افزود: گاهی عده ای در جامعه بر اساس برداشت نادرست یک فرد، راهی را انتخاب می کنند که از دین و دینداری فاصله دارد، باید تبیین صحیح از اسلام داشته باشیم و تا زمانی که آگاهی نداریم نباید مسائل اسلام را در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی و ... تفسیر کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های  علمیه ادامه  گفت: افتخار ما ایرانیان این است که مرقد مطهر امام رضا(ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین امامزادگان(ع) در ایران اسلامی قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات کشور بیان کرد: مردم دست‌به‌گریبان بیماری مهلک کرونا هستند که متأسفانه این روزها شاهد از دنیا رفتن عده زیادی از هم‌وطنان عزیزمان هستیم، البته این بلا جهانی است، اما شنیدن این‌که در یک روز حدود ۲۵۰ تن از دنیا می‌روند غمی جانکاه است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه گرانی و گران‌فروشی در حقیقت امروز مشکل جدی جامعه ماست، گفت: گاهی اوقات از تلویزیون برنامه‌هایی پخش می‌شود که هیچ‌کس حاضر نیست مسئولیت گرانی و گران‌فروشی را بپذیرد، هر فردی به فرد دیگر حواله می‌دهد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کسانی که مسئولیتی را عهده‌دار شده‌اید برای رفع مشکلات کشور چاره‌ای بیندیشید و یک جا تصمیم بگیرید و در نتیجه این مشکل را برطرف کنید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه باید جلوی فسادها در جامعه گرفته شود تا مردم به آینده‌شان امیدوار باشند، بیان کرد: این‌که ارزش پول ملی ما روزبه‌روز سقوط می‌کند افرادی که مسئولیت دارند پاسخگو باشند.

وی گفت: ریشه دشمنی آمریکا با ایران را بخاطر ماهیت انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: شاید برخی در کشور نسبت به نتایج انتخابات آمریکا و رأی آوردن یک خوشبین باشند، اما دشمنان نسبت به ما بی رحم هستند چراکه آنها با ماهیت و هویت انقلاب اسلامی ایران مشکل دارند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: امسال به خاطر بیماری مهلک کرونا، همه از پیاده‌روی اربعین و عرض ارادت به سالار شهیدان(ع) و عتبات عالیات محروم ماندیم اما مردم دست از عزاداری برنداشتند و هر خانه را یک حسینیه کردند و ایران اسلامی تبدیل به یک حسینیه شد و در این رابطه از رسانه‌ها و مبلغان که به این مساله پرداختند، تشکر می‌کنم.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=58598

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402