جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 15:10:34 GMT
کد خبر : 76307       تاریخ : 1401/05/23 22:55
استاد پیشکسوت و معروف قرآن حوزوی درگذشت

استاد پیشکسوت و معروف قرآن حوزوی درگذشت

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی ساعتی پیش در قم بر اساس بیماری درگذشت.

 

به گزارش مبشرین، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی امروز ظهر پس از سالها مبارزه با بیماری سرطان چشم از جهان فروبست.

قرآن پژوه و استاد مطرح قرآن، عمر پربرکت خود را در خدمت به قرآن و اهل بیت علیهم السلام گذراند وشاگردان زیادی تربیت کرد پایه گذار امور قرآنی متعدد ازجمله گروه ورشته قرائات (کارشناسی وارشد ودکتری وسطح چهار) و مجله علمی قرائت پژوهی و کرسی استاد مقری در ایران بود این استاد برجسته علوم قرآنی بعد از تحمل چند سال بیماری امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ش در ایام محرم به لقاء الله پیوست.
مراسم تشییع و تدفین این استاد قرآن متعاقبا اعلام می شود.

حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور در سال ۱۳۳۷ در یک خانواده روحانی در شهر قم دیده به دنیا گشود و تحصیلات ابتدایی را در دبستان ملی مسعود گذراند و در بیشتر سال ها شاگرد نمونه کلاس بود.

 در سال ۱۳۵۱ وارد حوزه‌ی علمیه قم شد و در مدرسه علمیه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی مشغول به تحصیل ادبیات و زبان عربی و دروس مقدماتی حوزه گردید. از همان دوران تحصیلات حوزوی اشتیاق فراوانی نسبت به قرائت و حفظ قرآن کریم در خویش یافت و در کنار تحصیل به فراگیری فنون قرائت و حفظ قرآن پرداخت و در مدت چهار سال حافظ کل قرآن کریم شد.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) که احیاگر ارزش های قرآنی در کشور ایران و جهان اسلام بود فعالیت های قرآنی شکل تازه‌ای به خود گرفت و فراگیر شد و با استقرار دولت جمهوری اسلامی در ایران، فعالیت های قرآنی در نهاد های انقلابی و مؤسسات علمی و حوزه و دانشگاه آغاز و رشد و توسعه یافت وی نیز در نهاد های انقلابی از جمله سپاه پاسداران، بسیج، جهاد سازندگی اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی به تدریس فنون قرائت پرداخت.

داوری در مسابقات بین المللی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین مسابقات داخلی دانشگاه آزاد (قرآن و عترت) سازمان تبلیغات، نیروهای مسلح، ارتش، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و جهاد دانشگاهی، پیام نور، بنیاد شهید، بنیاد جانبازان از جمله فعالیت های ایشان بوده است.

از جمله کتاب‌هایی که وی به نگارش در آورده است، می‌توان به «سبک‌شناسی تلاوت»، «تجوید آسان»، «روان‌خوانی و تجوید قرآن»، «اصول قرائات سبعه»، «توضیحات وقف و ابتدا» و «روان‌خوانی و تجوید قرآن» اشاره کرد.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=76307

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402