پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 14:36:33 GMT
کد خبر : 74201       تاریخ : 1401/01/22 11:57:22
راه‌اندازی ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های بسیج

راه‌اندازی ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های بسیج

مدیر دارالقرآن بسیج با اشاره به تدوین سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج گفت: در این سند بر راه‌اندازی ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های مقاومت بسیج مستقر در مساجد تأکید شده است.

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، مدیر دارالقرآن بسیج کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه بیش از ۵۷ هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور دایر است، گفت: از این تعداد بیش از ۴۴ هزار پایگاه در مساجد مستقرند.

وی به تدوین سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج در سال ۱۴۰۰، که به امضای مقام معظم رهبری رسیده است، نیز اشاره کرد و افزود: در این سند حدود ۱۰ برنامه قرآنی برای دارالقرآن بسیج و فعالیت‌های قرآنی در پایگاه‌ها و مساجد در نظر گرفته شده است.

لیمویی اظهار کرد: بر همین اساس یکی از برنامه‌های ما در دارالقرآن بسیج این است که طی ۱۰ سال آینده ۳۰ هزار واحد قرآنی را در پایگاه‌ها راه‌اندازی کنیم. برای رسیدن به این هدف از اواسط سال ۱۴۰۰ شروع به برنامه‌ریزی کردیم تا مشخص شود که چگونه واحد قرآنی درون مساجد و پایگاه‌ها راه‌اندازی و سپس این واحدها به چه شیوه‌ای پیش رود.

مدیر دارالقرآن بسیج بیان کرد: بعد از چندین ماه کارشناسی، طرح‌نامه نهایی راه‌اندازی این واحدهای قرآنی در اواخر دی تدوین شد و در سال ۱۴۰۰ حدود هزار مسجد واحد قرآنی داشتند. طبق برنامه‌ریزی،طی امسال، پنج هزار واحد قرآنی را در پایگاه‌های مقاومت بسیج مستقر در مساجد راه‌اندازی می‌کنیم. همچنین تربیت مربی و مدرسان مورد نیاز این پایگاه‌ها را پیگیری کرده‌ایم.

لیمویی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی اشاره و اظهار کرد: در این دیدار معظم‌له به طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی و برگزاری مسابقه و دیدار جلسات با یکدیگر پرداختند؛ طرحی که برای اعتلای ۱۰ ساله بسیج تدوین شده بود دقیقاً منطبق بر این بیانات بود و باعث قوت قلب ما شد. پیش‌بینی می‌شود که تا سه سال آینده ۳۰ هزار واحد قرآنی در پایگاه‌های مقاومت بسیج وجود داشته باشد.

وی در مورد تأمین مربیان و محتوای آموزشی پایگاه‌های قرآنی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در سال‌‌های گذشته اقدام به تربیت حدود ۱۱ هزار مربی قرآن کرد. بر همین اساس تعاملی با سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت تا بازآموزی این مربیان و مربیان تربیت‌شده دستگاه‌های دیگر انجام شود. پس از آن این افراد با کار در مسجد و پایگاه آشنا می‌شوند و سپس در پایگاه‌ها فعالیت خواهند کرد.

لیمویی به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس قرآن کریم از سوی دارالقرآن بسیج با همکاری سازمان دارالقرآن ‌الکریم اشاره و اظهار کرد: مدرسان این دوره‌ها در استان‌ها به تربیت مربی قرآن اقدام می‌کنند. طبق سند مذکور، باید ۱۵ هزار مربی و مدرس قرآن تربیت شوند. در زمینه محتوا نیز تلاش شده است که بیشتر از محتوای موجود استفاده شود. ضمن اینکه طرح ویژه‌ای با عنوان صراط در بسیج اجرا شده است و مشغول بازنویسی این طرح هستیم تا محتوای آن را برای واحدهای قرآنی پایگاه‌ها استفاده کنیم.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=74201

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402