شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 02:07:03 GMT
کد خبر : 73157       تاریخ : 1400/12/15 10:30:31
آقای رئیس جمهور! منتظرتان بودیم

آقای رئیس جمهور! منتظرتان بودیم

آیین اختتامیه سی‌ و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درحالی شب گذشته برگزار شد که با وجود اعلام قبلی، آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور در مراسم حضور پیدا نکرد.

به گزارش مبشرین به نقل از فارس ـ مهدی احمدی: آیین اختتامیه سی‌ و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حالی شب گذشته برگزار شد که از حدود یک روز قبل رسانه‌ها و مسئولان برگزاری خبر از حضور آیت‌الله رئیسی، ریاست جمهور در این مراسم را داده بودند.

این اتفاق در حالی قرار بود رخ دهد که حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین، دغدغه چندانی برای حضور در مسابقات و فعالیت‌های قرآنی نداشت و در ۸ سال ریاست جمهوری تنها دوبار در اختتامیه مسابقات بین‌المللی حضور یافت و حتی در برنامه‌های قرآنی دولت مانند نمایشگاه قرآن و همایش تجلیل از خادمان قرآن هم حضور چندانی نداشت.

توجه داشته باشید که رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به فعالیت‌های قرآنی دغدغه زیادی دارند و بر اساس آیات قرآن، نکات و راه‌های حل مشکلات را به مسئولان گوشزد می‌کنند. توجه معظم‌له به قرآن، محدود به این نیست و ایشان هر سال پس از پایان مسابقات بین‌المللی قرآن، اساتید، شرکت‌کنندگان و برگزار‌کنندگان را به حضور می‌پذیرند و مورد تفقد قرار می‌دهند، همچنین در طلیعه ماه مبارک رمضان آیت‌الله خامنه‌ای با پرپایی محفلی باشکوه ساعت‌ها در محضر قرآن زانو زده و از آیات الهی تلمذ می‌کنند.

بی‌تفاوتی رئیس جمهور پیشین نسبت به فعالیت‌های قرآنی و حضور کمرنگ او در برنامه‌ها تداعی‌گر آیه ۳۰ سوره مبارکه فرقان و شکایت پیامبر (ص) از امتش برای مهجور کردن قرآن بود. «وَقَالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً در آن روز رسول (به شکوه از امت در پیشگاه خدا) عرض کند: بارالها (تو آگاهی که) امّت من این قرآن را به کلّی متروک و رها کردند».

با گذر از چنین دورانی و با روی کار آمدن دولت انقلابی، امید‌های مردم و فعالان قرآنی زنده شد و روز گذشته همه منتظر اولین حضور آیت‌الله رئیسی در صحن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و در مجموع، یک برنامه قرآنی بودند، اما ساعتی قبل از آغاز برنامه اعلام شد رئیس جمهور در این مراسم شرکت نمی‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانش در آیین اختتامیه، خستگی ناشی از سفر استانی به گلستان را علت حضور نیافتن رئیس جمهور در این مراسم عنوان کرد. دلیلی که البته به نوبه خود موجه است، اما از رئیس جمهور پرتلاش و خستگی‌ناپذیرمان انتظار می‌رفت اینجا هم مانند بسیاری از برنامه‌های دولت قدری رنج خستگی را به جان بخرند و با حضور در محضر قرآن، خستگی سفر از جان به در کنند.

خداوند نسخه شفابخش همه مشکلات و آلام بشری را در قرآن قرار داده است و بهترین و آسان‌ترین راه برای حل مشکلات و آلام بشری، پناه بردن به قرآن است؛ تا جایی که رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: «هنگامی که فتنه‌ها چون پاره‌های شب تار شما را در خود پیچید، به قرآن پناه ببرید». (اصول کافی، ج ۲، ص ۵۹۹)

با نگاهی به این فرمایش گهربار پیامبر گرامی اسلام (ص) و با توجه به اینکه امسال اولین سال فعالیت دولت انقلابی است، بهتر بود رئیس جمهور عزیزمان با حضور در محضر قرآن کریم خود و دولت خود را بیمه کرده و از قرآن کریم برای حل مشکلات کشور مدد می‌گرفتند.

البته قطعاً رئیس جمهور متدین و انقلابی و اعضای دولت، قرآن و آموزه‌های آن را در برنامه‌های دولت سرلوحه قرار داده و امید است در برنامه‌های آتی از جمله نمایشگاه قرآن، تجلیل از خادمان قرآن، مسابقات قرآن و حتی محافل قرآنی حضور پررنگ‌تری داشته و امید امت حزب‌الله را بیش از پیش زنده کنند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=73157

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402