شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 04:19:46 GMT
کد خبر : 70052       تاریخ : 1400/11/15 22:13
لیلة الرغائب در مساجد ترکیه

لیلة الرغائب در مساجد ترکیه

مراسم شب لیلة الرغائب همزمان با اولین شب جمعه ماه رجب، در مساجد جامع استانبول و سایر شهرهای ترکیه برگزار شد.

به گزارش مبشرین به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، شمار زیادی از شهروندان و مردم مقیم استانبول، شامگاه پنجشنبه، ۱۴ بهمن در مساجد جامع «چاملیجا»، «ایا صوفیه» و «ایوب سلطان» استانبول گرد هم آمده و در مراسم لیلة الرغائب شرکت کردند.

 
اداره امور دینی(سازمان دیانت) ترکیه و دارالافتاء استانبول نیز یک برنامه مذهبی به همین مناسبت در مسجد جامع ایوب سلطان استانبول برگزار کردند. در این برنامه مذهبی، ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم و ادعیه ویژه این شب، تواشیح و ابتهال نیز اجرا شد.
 
علاوه بر این مسجد، برنامه‌های مذهبی دیگری نیز در سایر مساجد استانبول و همچنین مساجد دیگر شهرهای ترکیه به مناسبت نخستین شب جمعه ماه رجب برگزار شد.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پنجشنبه شب، فرا رسیدن نخستین شب جمعه ماه رجب موسوم به لیلة الرغائب را به مسلمانان جهان اسلام تبریک گفت.
 
اردوغان در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «حلول ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان و همچنین لیلة الرغائب را به شهروندان ترکیه‌ای و جهان اسلام تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم این ایام مبارک، صلح و آرامش و برادری انسانی را در میان همگان به ارمغان آورد».
 
به اولین پنجشنبه ماه رجب، لیلة الرغائب یا شب آرزوها گفته می‌شود که مردم ترکیه نیز همچون سایر مسلمانان، با جمع شدن در مساجد و انجام نماز و عبادت، این شب را گرامی می‌دارند./ایکنا


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=70052

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402