سه شنبه 4 اردیبهشت سال 1403 Tue, 23 Apr 2024 22:02:33 GMT
کد خبر : 69987       تاریخ : 1400/10/20 10:03:16
 مرحله مقدماتی سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن آغاز شد

مرحله مقدماتی سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن آغاز شد

مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با ارسال ۲۰۰ فایل از ۶۹ کشور جهان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، مرحله مقدماتی سی‌و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران در مجتمع بصیرت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در حکیمیه آغاز شده و تا 25 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

این دوره از مسابقات به جهت محدودیت‌های کرونایی، به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. در این مرحله حدود 200 متسابق از 69 کشور در دو بخش خواهران و برادران با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. مسابقات بخش خواهران در دو روز و مسابقات بخش برادران در چهار روز برگزار خواهد شد.

مسابقات بین‌المللی در بخش دانش‌آموزی و نابینایان نیز هم‌زمان با مسابقات بخش بزرگسالان برگزار می‌شود. 

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نحوه بررسی آثار متسابقین گفت: فایل‌های ارسالی در ماه گذشته ضبط شده و فایل‌ها برای داوران پخش می‌شود و داوران ایرانی به‌صورت زنده و حاضر در جلسه قضاوت می‌کنند و داوران خارجی نیز به‌صورت آنلاین به قضاوت می‌پردازند.

مرحله نهایی سی‌و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم قرار است در اسفند‌ماه و مقارن با مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار شود.

تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه بر این است که مسابقات مرحله نهایی به صورت حضوری برگزار شود. استعلام رسمی از ستاد ملی مقابله با کرونا توسط ستاد ملی مسابقات انجام و بنابر اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، تمام تمهیدات برای برگزاری حضوری و غیرحضوری اندیشیده شده است.

هادی‌موحدامین قاری منتخب چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم نماینده ایران در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم خواهد بود.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=69987

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402