جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 21:07:40 GMT
کد خبر : 69978       تاریخ : 1400/11/01 20
سرکشی آیت الله اعرافی از حوزه ها و مردم خون گرم، مقاوم و انقلابی مازندران در سوز سرما و بوران برف + عکس

سرکشی آیت الله اعرافی از حوزه ها و مردم خون گرم، مقاوم و انقلابی مازندران در سوز سرما و بوران برف + عکس

آیت الله اعرافی و هیئت همراه در ادامه سلسله سفرهای استانی، از حوزه های علمیه و مردم خون گرم، مقاوم و انقلابی مازندران سرکشی کردند.

به گزارش مبشرین، آیت الله علیرضا اعرافی، در ادامه سلسله برنامه‌های استانی، علی رغم سوز سرما و برودت هوا، عصر روز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ در رأس یک هیئت بلندپایه حوزوی، برای سرکشی از حوزه‌های و مردم مازندران از قم راهی ساری شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور پس از ورود به ساری، راهی شهرستان قائم‌شهر شد و مورد استقبال امام جمعه و مسئولان محلی قرار گرفت.
 

دیدار با امام جمعه قائم‌شهر، سخنرانی در یادواره شهید نواب صفوی و دیدار با مردم و بازدید از مدارس علمیه محمدیه و امام صادق (ع) کوتنا از برنامه‌های آیت الله اعرافی در قائم‌شهر بود که تا نیمه‌های شب ادامه داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در حاشیه این مراسم با مردم دیدار کرد و پای صحبت‌ها و درد دل آنان نشست.

آیت الله اعرافی صبح روز پنجشنبه هم به دیدار نماینده ولی فقیه در استان رفت و با حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه برای سخنرانی در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه (ره) به مسجد جامع ساری رفت و در جمع مردم به ایراد سخن پرداخت و از نزدیک و رو در رو با مردم گفتگو کرد.

شرکت و سخنرانی در همایش بزرگ طلاب و روحانیون استان مازندران یکی دیگر از برنامه‌های مدیر حوزه‌های علمیه کشور بود.

آیت الله اعرافی علاوه بر سخنرانی در این همایش، پای درد دل طلاب و روحانیون نشست و به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کرد.

در این همایش همچنین تعدادی از طلاب استان مازندران به دست آیت الله اعرافی، معمم شدند و رسماً به جمع سربازان حضرت ولی عصر (عج) پیوستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به جلسه شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه استان مازندران رفت و پس از استماع نظرات اعضای شورا، به بررسی مسائل، برنامه‌ها و مشکلات حوزه استان پرداخت.

نشست با مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه استان مازندران یکی دیگر از برنامه‌های آیت الله اعرافی در سفر به مازندران بود. در این جلسه اساتید پیشنهادات و نظرات خود را درباره مسائل آموزشی، تهذیبی، تبلیغی و … با مدیر حوزه علمیه در میان گذاشتند.

آیت الله اعرافی همچنین به شهرستان نکا سفر کرد و در جلسه‌ای با امام جمعه و مسئولان حوزوی به بررسی مسائل و مشکلات حوزه این شهرستان پرداخت.

حضور در بیت مرحوم آیت الله کوهستانی (ره) از دیگر برنامه‌های آیت الله اعرافی در سفر به مازندران بود. به گفته یکی از همراهان مدیر حوزه‌های علمیه کشور، این برنامه پنج شنبه شب برگزار تا نیمه‌های شب ادامه داشت و حوالی ساعت ۲۳:۳۰ شب عازم ساری شدند.

یکی دیگر از برنامه‌های فشرده مدیر حوزه‌های علمیه کشور به استان مازندران، سخنرانی در جمع مسئولان و مدیران علمیه شهرستان بابل بود.

آیت الله اعرافی صبح روز جمعه هم از مدارس علمیه امام علی (ع) و مصطفی خان ساری بازدید کرد و با طلاب و اساتید مدارس به گفتگو پرداخت و به مشکلات و درخواست‌های آنان هم رسیدگی کرد.

بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزوی مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری و ساختمان احداثی مرکز خدمات حوزه علمیه استان مازندران از دیگر برنامه‌های روز جمعه آیت الله اعرافی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ظهر جمعه پس یک سفر پرکار با برنامه‌های فشرده، با بدرقه مسئولان حوزوی، استان مازندران را ترک کرد و عازم قم شد.

 

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=69978

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402