شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 06:11:16 GMT
کد خبر : 68760       تاریخ : 1400/02/10 00
بازگشایی مسجد«نظام الدین» دهلی نو در سایه تهدید گروههای افراطی

بازگشایی مسجد«نظام الدین» دهلی نو در سایه تهدید گروههای افراطی

با وجود آنکه هندوهای افراطی همچنان می خواستند برای بازگشایی مسجد «نظام الدین» در دهلی نو در ماه رمضان سنگ اندازی کنند، این اقدام آنان با هوشیاری قاضی دادگاه ناکام ماند و خیال مسلمانان هند را آسوده کرد.

به گزارش مبشرین، مسجد نظام الدین در دهلی نو مکانی بود که یک گروه اسلامی جماعت تبلیغی در هفته اول ماه مارس (نیمه دوم اسفند 1398) برنامه ای مذهبی را در آن برگزار کرد که دست کم هفت هزار و ۶۰۰ تن از مسلمانان هندوستان و یک هزار و ۳۰۰ تن دیگر از کشورهای مثل مالزی و اندونزی شرکت کردند.

 

این مراسم در زمانی برگزار شد که کرونا به تازگی وارد این کشور شده بود و همین امر دست اندازی برای افزایش حملات علیه مسلمانان شد.

 

برگزاری این برنامه مذهبی در میان تعطیلی‌ های گسترده در هند به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شد که بسیاری از گروه‌های ضد اسلامی در هند تمام جامعه مسلمان هند را مقصر اصلی شیوع کرونا در این کشور جلوه دهند.

 

انتشار اخبار مختلف جعلی و تصاویر ساختگی در رسانه‌ های اجتماعی هند نیز به این امر بیشتر دامن زد.

 

هدف از این تیترهای خبری افزایش نفرت و خشونت در هند در شرایط حساس شیوع کرونا در این کشور و در سراسر جهان را در پی داشت و گروه‌های افراطی هند نیز سخت در تلاش برای هدف قرار دادن اقلیت مسلمان در این کشور بودند.

 

این اقدام همچنین باعث تعطیلی مسجد نظام الدین در ماه رمضان سال گذشته شد و یک گروه ۲۲ نفره از هندوهای افراطی به مسجدی در ایالت کارناتاکا حمله کرده و با ضرب و شتم قرار دادن سه فرد مسلمان آنها را متهم به انتشار ویروس کرونا کردند.

 

هم اکنون با گذشت یک سال و رفع محدودیت های بهداشتی و بازگشایی مدارس و اماکن عبادی، این مسجد همچنان بسته مانده است.

 

با آغاز ماه رمضان برخی از شخصیت های سیاسی و دینی برای بازگشایی مسجد نظام الدین به دادگاه عالی در دهلی نو شکایت کردند و خواستار بازگشایی این مسجد در ماه رمضان شدند.

 

در دوم آوریل گذشته دادگاه عالی درخواست ورود 20 نفر باهم در مسجد را رد کرد.

 

محمد سلیم المهندس، دبیرکل جمعیت اسلامی هند گفت: با توجه به تصمیم های اتخاذ شده مبنی بر بازگشایی مساجد در ماه رمضان، بسیار ظلم است که درهای این مسجد همچنان بسته باشد.

 

یک رهبر کاتولیک نیز در این باره گفت: محدویت گذاشتن برای مسجد نظام الدین  و تعطیلی مسجد درست نیست و بهترین هدیه ای که در ماه رمضان می توان به مسلمانان داد بازگشایی این مسجد است.

 

به دنبال این حکم، موکتا گوبتا، قاضی دادگاه به این مسئله مبنی بر بازگشایی مساجد توجه کرد و اعلام کرد: مسجدی که باز است نباید تعداد آن را محدود کرد و هیچ محدودیتی برای حضور مردم در آن وجود ندارد./شبستان

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=68760

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402