سه شنبه 4 اردیبهشت سال 1403 Tue, 23 Apr 2024 19:08:59 GMT
کد خبر : 68608       تاریخ : 1400/02/05 01:11
سنگ بنای مسجد جدید «آبوجا» در ماه رمضان گذاشته شد

سنگ بنای مسجد جدید «آبوجا» در ماه رمضان گذاشته شد

مرکز بین المللی فرهنگ و معارف اسلامی بیش از ۱.۵ میلیارد نایرا برایساخت مسجد جدید در راستای طرح توسعه مسجد النور در آبوجا جمع آوری کرده است.

به گزارش مبشرین به نقل از «prnigeria»،مرکز بین المللی فرهنگ و معارف اسلامی (ICICE) بیش از 1.5 میلیارد نایرا (واحد پول نیجریه)  برای طرح توسعه مسجد النور در آبوجا جمع آوری کرده است.

 

سنگ بنای اجرای این پروژه که 3.15 میلیارد هزینه دارد در ماه رمضان سال جاری میلادی  توسط «ابوبکر سعد» مشهور به «سلطان سوکوتو» گذاشته شد.

 

الهاجی آلیکو دانگوته ، ثروتمندترین مرد آفریقا با اعطای 350 میلیون نایرا بیشترین کمک را برای پیشبرد پروژه ساخت این مسجد ارائه کرد.

 

مجتمعی که قرار است به مسجد النور الحاق شود بیش از 10 هزار نمازگزار را در یک زمان در خود جای خواهد داد.

 

این مسجد در عین حال دارای دارای یک سالن کنفرانس ، کتابفروشی ، چاپخانه و کلاس های حفظ قرآن است.

 

 دکتر کبیر کابو عثمان ، مدیرکل و مدیر اجرایی مرکز بین المللی فرهنگ و معارف اسلامی خاطرنشان کرد که پروژه توسعه مدت ها به تاخیر افتاد زیرا مسجد موجود گاهی بیش از هقت هزار نمازگزار را به طور همزمان در خود جای داده است که بسیار بیشتر از یک هزار نفر ظرفیت مسجد جدید است.

 

وی تصریح که پیش بینی می شود این پروژه طی 24 ماه آینده به پایان برسد.

 

دکتر تاج الدین محمد بلو ، رئیس کمیته جغرافیای سرزمین فدرال (FCT) در سخنان خود گفت که مسجد النور می تواند بیش از یک مسجد و در حقیقت یک مرکز چند منظوره باشد که خدمات بی شماری به کشور ارائه می دهد./شبستان


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=68608

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402