شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 11:36:29 GMT
کد خبر : 68550       تاریخ : 1400/02/02 08:04
مردی که ندای اذان را با ۳۰ سال فاصله شنید و بار دوم جواب داد

مردی که ندای اذان را با ۳۰ سال فاصله شنید و بار دوم جواب داد

او که اولین بار اذان را در هفت سالگی شنید، ۳۰ سال بعد زمانی که به مراکش رفته بود دوباره این صدای سحرآمیز را شنید و همین باعث شد درباره دین اسلام و مسلمانان کنجکاو شود.

به گزارش مبشرین،  مارتین بنتز زمانی که اولین بار صدای اذان را شنید ۷ سال بیشتر نداشت و در آن زمان در ترکیه بود. خانواده‌اش در ترکیه زندگی می‌کردند و پدرش به عنوان زمین شناس در آنجا کار می‌کرد. او می‌دید که موذن روزی ۵ بار به بالای مناره در مسجد مجاور می‌رود و اذان می‌خواند.

مارتین بنتز ، که اکنون هماهنگ کننده اطلاع رسانی جامعه اسلامی جنوب شرقی ماساچوست است می‌گوید: من مسحور شده بودم. خیلی زیبا بود. در آن زمان موذن‌ها برای اذان‌گویی از بلندگو و میکرفون استفاده نمی‌کردند.

بعد از ۳۰ سال

بنتز در خانواده‌ای مسیحی انگلیکانی بزرگ شد. پدر وی برای کار زیاد سفر می‌کرد و خانواده در ترکیه ، هلند ، مصر و چندین مکان در ایالات متحده زندگی می‌کردند. بنتز در سوئیس متولد شد ، در هلند به دبیرستان رفت و از کالج کلرادو فارغ التحصیل شد.

بنتز ۳۰ ساله بود وقتی که در سازمان ملل در شهر نیویورک کار می‌کرد. وی برای مأموریت حفظ صلح به مراکش اعزام شد و در آنجا بود که همان صدایی را شنید که زمانی در ترکیه به عنوان پسر بچه‌ای شنیده بود.

این اذان بود  و خاطرات صدای مسحورکننده و احساسی آن دوباره به بنتز سرازیر شد. این باعث شد که او از همکاران مأموریت خود در مورد مسلمانان و اسلام بپرسد. او نسخه جیبی قرآن را گرفت و شروع به خواندن کرد.

وی اسلام را در سال ۱۹۹۶ پذیرفت و سرانجام در نیوبدفورد اقامت گزید و هماهنگ کننده امور ارتباطات در انجمن اسلامی جنوب شرقی ماساچوست ، در مسجد الاحسان ، در دارتموث جنوبی شد.

بنتز در سال ۱۹۹۴ هنگامی که با مراکز همکاری در مراکش کار می کرد با همسرش وفا آشنا شد. وفا که اصالتاً از مراکش بود ، در سازمان ملل نیز کار می‌کرد و به گابون، مستعمره فرانسه در آفریقای غربی منصوب شد. آنها در سال ۱۹۹۷ ازدواج کردند. بنتز گفت آنها بارها برای دیدار خواهر و مادر پیرش به نیو بدفورد سفر کرده‌اند.

هنگامی که سازمان ملل در سال ۲۰۰۴ مأموریت جدید خود را در کنگو به آنها اعطا کرد ، بنتز و همسرش دوباره در حال حرکت بودند. چهار سال بعد ، آنها به افغانستان اعزام شدند ، اما به دلیل حملات به کشور مجبور به نقل مکان به جای امن‌تری شدند. آنها در سال ۲۰۱۰ در کویت مستقر شدند تا دفتر پشتیبانی مأموریت سازمان ملل را ایجاد کنند.

او هم‌اکنون در کار خود در سازمان ملل کناره‌گیری کرده و در مسجد الاحسان در شهر خودشان مشغول به کار شده است. وی می‌گوید که مسجد آن‌ها در جنوب شرقی ماساچوست از مسلمانان همه کشورها و نژادها استقبال می‌کند.  /حوزه


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=68550

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402