شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 05:47:39 GMT
کد خبر : 68539       تاریخ : 1400/02/02 09
بازسازی مساجد در اولویت دستور کار ۲۰۲۱ تاتارستان قرار گرفت

بازسازی مساجد در اولویت دستور کار ۲۰۲۱ تاتارستان قرار گرفت

کمیته حفاظت از میراث فرهنگی تاتارستان لیست بناهایی را که بازسازی آنها در سال جاری میلادی آغاز می شود،اعلام کرده اند و بر اساس این لیست بازسازی مساجد در اولویت قرار دارد.

به گزارش مبشرین به نقل از «realnoevremya»، کمیته حفاظت از میراث فرهنگی تاتارستان لیست بناهایی را که بازسازی آنها در سال جاری میلادی آغاز می شود،اعلام کرده اند و بر اساس این لیست بازسازی مساجد در اولویت قرار دارد.

 

ایوان گوشچین ،رئیس کمیته حفاظت از میراث فرهنگی جمهوری تاتارستان در روز روز جهانی بناهای تاریخی در 18 آوریل درباره بازسازی مساجد و دیگر بناهای تاریخی در این کشور صحبت کرد.

 

به گفته گوشچین بیش از 150 مسجد و کلیسا در تاتارستان نیاز به مرمت دارند و این کار به زودی انجام خواهد شد.

 

گوشچین تصریح کرد :  تاتارستان بیش از 150 عبادتگاه دارد که باید بازسازی شوند به ویژه اینکه حدود 10 تا 15 درصد آنها بسیار ناامن هستند و می توان گفت دچار تخریب کامل شده اند.

 

وی یادآور شد که بسیاری از این مکان های عبادی در روستاها به حال خود رها شده اند و هیچ کس از آنها مراقبت نمی کند.

 

دست اندرکاران بازسازی مکان های عبادی به زودی مسجد «نوایا اسلوبودا» یا «مسجد سفید» که یکی از بناهای مهم تاریخی در تاتارستان است را بازسازی می کنند و دیگر مساجد نیز به زودی مورد بازسازی قرار خواهند گرفت.

 

ایوان گوشچین در این باره گفت: سرانجام همه چیز در حال انجام گرفتن است است. اداره مذهبی مسلمان تاتارستان قبلا منابع مالی را تعریف کرده است، با این حال تنها پروژه ای که امسال اجرا خواهد شد نشان می دهد که چه مقدار هزینه برای مرمت مساجد و دیگر مکان های عبادی نیاز است.

 

وی تصریح کرد که مناره های مساجد که نمادهای اسلامی هستند باید حتما بازسازی شوند و مناره های مسجد سفید نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

همچنین قرار است یک مدرسه برای برآورده شدن نیازهای مذهبی در کنار مسجد سفید ساخته شود./شبستان


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=68539

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402