پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 17:14:01 GMT
کد خبر : 67085       تاریخ : 1399/12/14 10
ایران تنها کشور برگزار کننده مسابقات بین المللی قرآن در سال ۹۹/رقابت ۵۷ شرکت کننده از ۲۷ کشور جهان
گزارشی از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم؛

ایران تنها کشور برگزار کننده مسابقات بین المللی قرآن در سال ۹۹/رقابت ۵۷ شرکت کننده از ۲۷ کشور جهان

مجموعه همکاران سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش بسیاری داشتند تا پس از فراغت از برگزاری موفق مسابقات کشوری قرآن کریم رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را برگزار کنند.

 به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، مهدی قره شیخلو رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  با ارتباط تلفنی در برنامه زنده مصباح که ساعت ۲۲ امشب ۱۳ اسفند ماه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموعه همکاران سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش بسیاری داشتند تا پس از فراغت از برگزاری موفق مسابقات کشوری قرآن کریم رقابت‌های بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را برگزار کنند.

 وی افزود: تا پیش از برگزاری این رقابت ها خیلی از مسائل با توجه به شیوع ویروس کرونا روشن نبود اما تمام افراد  عزم خود را جذب کردند   تا وقفه‌ای در برگزاری مسابقات بین‌المللی  قرآن جمهوری اسلامی ایران نیفتد.امسال ایران تنها کشوری است که در بین ۲۷ کشور برگزار کننده مسابقات بین المللی قرآن با توجه به شرایط سخت شیوع ویروس کرونا مدلی  متفاوت و غیرحضوری از این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

شایان ذکر است؛مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران تنها مسابقاتی در سطح جهان است که پس از ماه‌ها مشورت و بررسی تخصصی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و به صورت غیرحضوری در شرایط شیوع کرونا برگزار خواهد شد. در حال حاضر تمامی کشورهای برگزار‌کننده مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم اقدام به تعلیق و یا تعطیلی مسابقات کردند.

بنابراین گزارش مجیدی‌مهر،دبیر سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم با اشاره به تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات گفت: به ترتیب از قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکا در این مسابقات شرکت کردند. مرحله نهایی (فینال مسابقات) با حضور 57 نفر از 26 کشور از تاریخ 16 اسفندماه 99 از طریق شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه رادیویی قرآن و پلت‌فرم‌های فعال در فضای مجازی و پخش اینترنتی به‌صورت زنده و مستقیم از محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی پخش خواهد شد.

وی نیز برگزاری مسابقات سراسری قرآن‌کریم را مؤفق دانست و درباره شیوه آثار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: در این دوره از مسابقات بین‌المللی با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با دانش کسب‌شده از مراحل سراسری اقدام به ضبط آثار شرکت‌کنندگان شد و به دلیل محدودیت‌های حوزه بین‌الملل، نفرات راه یافته به مرحله فینال با حضور در نمایندگی‌های فرهنگی و سیاسی جمهروی اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان به‌صورت ضبط آثار خود پرداختند که لازم است از تلاش‌های بی‌وقفه نمایندگی‌های فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دلیل تعامل و همکاری با این سازمان تقدیر و تشکر به‌عمل آید.

مجیدی‌مهر در این مراسم با بیان اینکه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش براداران  و در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود گفت: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش خواهران نیز در رشته حفظ کل قرآن کریم و همچنین چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش طلاب و علوم دینی و دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم به‌صورت همزمان برگزار خواهد شد.

وی گفت: همزمان با این دوره از مسابقات دومین دوره مسابقات کتابت قرآنی (خوشنویسی و خطاطی قرآن کریم) نیز برگزار می‌شود که آثار متعددی در دو بخش کتابت فاخر و کاتبان جوان به دبیرخانه واصل و داوری شده است که نفرات برتر آن در اختتامیه مسابقات بین‌المللی معرفی خواهند شد. دومین دوره همایش کتابت قرآن با موضوع کتابت قرآن و تبادلات فرهنگی است که مقالات بیش از 20 نفر از محققان حوزه خوشنویسی از کشورهای ایران، ترکیه، عراق و فرانسه به ارائه مقالات خویش در قالب همایش مجازی خواهند پرداخت.

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=67085

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402