چهارشنبه 5 اردیبهشت سال 1403 Wed, 24 Apr 2024 21:41:47 GMT
کد خبر : 67061       تاریخ : 1399/12/13 08:59
مسابقات قرآنی شوق تلاوت با اعلام برگزیدگان پایان یافت
در جزیره کیش؛

مسابقات قرآنی شوق تلاوت با اعلام برگزیدگان پایان یافت

چهارمین دوره مسابقات شوق تلاوت در جزیره کیش با اعلام رتبه های برتر در رشته ها پایان یافت.

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات شوق تلاوت شامگاه دیروز در جزیره کیش برگزار شد.

چهارمین دوره مسابقات شوق تلاوت با رقابت نوجوانان حاضر در مرحله فینال این رقابت‌ها به پایان رسید و نفرات برتر در دو بخش تلاوت تقلیدی و تلاوت آزاد معرفی شدند.

در بخش تلاوت آزاد محمدصالح مقدم از خراسان رضوی، محمد آقاجانی از قزوین، علی حشمتی از خراسان رضوی حائز رتبه شدند.

در بخش تلاوت تقلیدی به سبک مصطفی اسماعیل، سید محمدحسین روشنایی از مرکزی، امیررضا صدری از خراسان رضوی، سیدسلمان موسوی از قزوین و در سبک منشاوی، مهدی بشکول از قزوین، امیرمحمد نجیمی از خراسان رضوی، میلاد غلامی از آذربایجان شرقی، و در سبک عبدالباسط محمدحسین کژایی از آذربایجان شرقی، محمد باقری از آذربایجان شرقی، محمدمهدی میرشکار از سیستان و بلوچستان به ترتیب حائز رتبه‌های برتر شدند.

در این مراسم حسین مقدم کیا دبیر این جشنواره به بیان نکاتی پیرامون آن پرداخت و گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا مراحل اولیه مسابقات به صورت مجازی و با حضور ۶۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان طرح ملی تلاوت برگزار شد.

وی از توجه به حفظ و مفاهیم قرآن در کنار تلاوت خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که نوجوان ضمن یادگیری فنون تلاوت با مفاهیم آیات هم آشنا شوند از این رو آموزش‌هایی در این زمینه برای آنها در نظر گرفته شده و در مرحله استانی مسابقات شوق تلاوت باید همه شرکت‌کنندگان آیات را از حفظ تلاوت می‌کردند و شرحی از مفاهیم آیات هم از آنها سوال می‌شد.

بعد از آن نیز فخرالدین اسماعیلی مدیر برنامه‌ریزی و آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان نکاتی در خصوص اهمیت برگزاری چنین دوره‌هایی برای نسل جدید پرداخت.

سپس پورعلی معاون فرهنگی، اجتماعی منطقه آزاد کیش با اشاره به رونق فعالیت‌های قرآنی در جزیره کیش گفت: بومیان جزیره بسیار متدین هستند که از اهل سنت و شیعه هستند و برای مسجد احترام زیادی قائل هستند. در کیش ۵ مسجد اهل سنت و ۱۵ مسجد شیعیان دارند که محور اتحاد آنها قرآن است و به آیات الهی توجه ویژه ای دارند.

در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین میریان نیز حضور داشت، پرچم بارگاه منور رضوی جهت تبرک قرآن آموزان گردانده شد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=67061

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402