جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 12:15:04 GMT
کد خبر : 65785       تاریخ : 1399/11/07 04:41
انتخاب استان بوشهر به عنوان الگو توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتخاب استان بوشهر به عنوان الگو توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه استان بوشهر را به عنوان استان الگو انتخاب کرده و برای این معنا در آینده به استان بوشهر سفر خواهند کرد.

به گزارش مبشرین به نقل از ایسنا، پیش از ظهر امروز سه شنبه، نشست ائمه جمعه استان بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با موضوع «برنامه اعتلاء فرهنگی و ایمانی محیط نفوذ ائمه جمعه» به شکل ارتباط تصویری برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری در این نشست بیان کرد: برنامه اعتلاء فرهنگی و ایمانی هر منطقه دارای ۱۴ سرفصل است که چهار سرفصل آن شامل شورای فرهنگ عمومی، مسجد، جوانان و مواسات و کمک‌های مومنانه در شرایط کنونی دارای اولویت بیشتری است.

از ظرفیت خوب شورای فرهنگ عمومی می‌توان از آن استفاده کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در سطح هر استان و منطقه است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی هر چند دارای یک سری ضعف هایی هست اما یک بستر و ظرفیت خوبی است که می‌توان از آن استفاده کرد.

نقشه آمایشی آسیب‌های اجتماعی و قوت‌های اجتماعی هر منطقه شناسایی شود

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نقشه آمایشی آسیب‌های اجتماعی و قوت‌های اجتماعی پیدا و پنهان هر منطقه شناسایی شود، افزود: اگر این آسیب‌ها شناسایی نشود نمی‌توان مطابق شرایط زمانی و مکانی هر منطقه، کار مناسب را انجام داد.

وی تأکید کرد: آسیب شناسی آمایشی هر منطقه و تشخیص اولویت‌ها و عوامل و طراحی پیشگیری از آنها خیلی مهم است و این کار باید توسط ائمه جمعه انجام شود و این یک مطالبه جدی برای ائمه جمعه کلان ایران است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: البته مقدار زیادی از این کار در استان بوشهر انجام شده و طی آن استان به ۵ منطقه تقسیم شده و مستندات آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده است اما کاری که شما انجام خواهید داد بسیار جزئی‌تر و عمیق‌تر خواهد بود.

انتخاب استان بوشهر به عنوان الگو توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه استان بوشهر را به عنوان استان الگو انتخاب کرده و برای این معنا در آینده به استان بوشهر سفر خواهند کرد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: الان استان بوشهر تنها استانی است که جامعه آماری آمایش ماتریس فرهنگی آن تنظیم شده که مورد استقبال شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است و این حاصل تلاش ها و زحمات نخبگان، دانشمندان، روحانیت استان و شما عزیزان و مایه افتخار برای استان بوشهر است.

کمک های مؤمنانه مقداری در استان کم رنگ شده که لازم است این مهم احیا شود

وی با اشاره به رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، بیان کرد: رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه از اسفندماه سال گذشته تا اواسط امسال تجلی خیلی زیادی در استان بوشهر داشت و پربار بود اما الان مقداری کم رنگ شده است به همین خاطر ضروری است که این مهم زنده و احیا شود.

مواسات و کمک‌های مومنانه به شکل ستادی در هر منطقه انجام گیرد

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: این کار دارای مختصاتی است و لازم است که در این زمینه جامعه آماری نیازمندان شناسایی شود و مدیریت تأمین منابع، مدیریت حوزه اجرا، مدیریت نظارت و مدیریت فرهنگی انجام گیرد البته این مدل در کلان استان بوشهر به مرکزیت شهر بوشهر از سال گذشته تشکیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مواسات و کمک‌های مومنانه به شکل ستادی در هر منطقه انجام گیرد، افزود: در این زمینه از تمامی ظرفیت ها به ویژه گروه‌های جهادی استفاده شود.

بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان در استان بوشهر توزیع امور مواسات صورت گرفته است

امام جمعه بوشهر ادامه داد: از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا مهر ماه ۱۳۹۹ بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان در استان بوشهر توزیع امور مواسات صورت گرفته است که این کار حماسه ای بود که در استان بوشهر رقم خورد.

ائمه جمعه به مسائل مساجد اشراف داشته باشند و برنامه ارائه دهند

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به مساجد، فرمود: مقام معظم رهبری در رابطه با مساجد فرمودند که مساجد از شئونات ولایت است به همین خاطر ائمه جمعه باید به مسائل مساجد اشراف داشته باشند و ضمن نظارت، برای آنها برنامه ارائه دهند و در این زمینه چند مسجد را نیز به عنوان الگو قرار دهند.

ائمه جمعه ضمن ارتباط موثر و مداوم با جوانان از آنها حمایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان با تاکید بر ارتباط ائمه جمعه با جوانان، بیان کرد: استان بوشهر سومین استان جوان ایران است و آینده از آن این جوانان است به همین خاطر لازم است که ائمه جمعه ضمن ارتباط موثر و مداوم با جوانان، به آنها عنایت ویژه داشته باشند و از آنها حمایت کنند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=65785

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402