پنج شنبه 6 اردیبهشت سال 1403 Thu, 25 Apr 2024 13:02:07 GMT
کد خبر : 64713       تاریخ : 1399/11/04 05:29
شکسته شدن رکورد مشارکت مردمی در پنجمین فجر تلاوت
اختتامیه جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزار شد؛

شکسته شدن رکورد مشارکت مردمی در پنجمین فجر تلاوت

آیین اختتامیه جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور جامعه قرآنی در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، آئین اختتامیه جشنواره تلاوت‌های مجلسی شامگاه دیشب سوم بهمن ماه ۱۳۹۹ با حضور حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رجبی دبیر اجرای حفظ جشنواره، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم اختتامیه، شش قاری به تلاوت پرداختند و از سوی داوران حاضر در جلسه و آرای مردمی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سپس حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به ارائه سخنانی پرداخت و گفت: قرآن، کتابی است که برای نجات بشریت، برای رهایی انسان از شرک و طغیان نازل شده است و این محکم‌ترین، ارزشمندترین و والاترین سندی است که همه بشریت مخاطب او هستند و در قبال او باید گوش شنوا و قلب آماده برای پذیرش، داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از ستم‌های روا داشته شده رویکرد انحصارگرایانه قرآن کریم بوده است، اظهار کرد: اگر در درون بپذیریم که قرآن به همه تعلق دارد، باید برای افزایش حضور قرآن و مخاطبان قرآن در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم. خدمت به قرآن این نیست که آن را تنها محدود به ماه رمضان و مجالس ترحیم برای آمرزش مردگان کنیم.

حق‌شناس با اشاره به اینکه قطعاً رویکرد این جشنواره ارزشمند، که بیش از یک دهه برگزار می‌شود، ترویج قرآن در سطح جامعه است، گفت: به سهم خودم از همه عزیزانی که تلاش وافری در این عرصه داشتند، تشکر می‌کنم. اگر بتوانیم از همین مسیر، زمینه گسترش قرآن را در میان همگان فراهم کنیم، قطعاً قرآن مسیر خودش را باز خواهد کرد و اثر خودش را خواهد گذاشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: وقتی که هنر تلاوت در کنار قرآن قرار می‌گیرد و توانمندی انسان در تلاوت آن با به‌کارگیری موسیقی استفاده می‌شود، قرآن شنیده‌تر می‌شود. ما باید بتوانیم از هنرهایی که امکان بسط و گسترش مفاهیم بلند قرآن کریم را دارد، بیشتر استفاده کنیم و امروز این وظیفه برعهده قاریان محترم و کسانی است که صوت زیبا دارند و این یکی از اتفاقات ارزشمند این جشنواره است تا بتواند قرآن را به خانه‌های مردم و جامعه بکشاند.

در ادامه برنامه بخش دیگری از قرا به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند که در این میان اجرای «سعید علم خواه» قاری نوجوان که آیاتی از سوره‌های تکویر و شمس را قرائت می‌کرد مورد توجه و اقبال مخاطبان قرار گرفت.

در بخش دیگری از آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی محمد امین کهن به اجرای ابتهال پرداخت.

سپس عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور میان خادمان و حاملان قرآن گفت: خداوند چیستی قرآن را در آیات این کتاب بیان می‌کند. اگر این آیات را در کنار آیات دیگری که خطاب به مردم بیان می‌شود قرار دهیم می‌توانیم شناسنامه کلام الله را دریابیم.

پس از سخنرانی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داوود جعفری دبیر پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی نیز در سخنانی گفت: سعی ما بر این بوده است تا فضایی را برای گسترش فرهنگ و سبک زندگی قرآنی مهیا کنیم.

وی ادامه داد: امسال تغییرات زیادی در جشنواره پدید آمد و همین باعث شد تا ما با دریافت بیش از دو میلیون و پانصدهزار رأی مردمی، رکورد جدیدی را در مسابقات قرآنی ثبت کنیم.

در ادامه این مراسم اسامی افراد برگزیده پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعلام شد.

نوجوان ۹ ساله و روشندل اردبیلی که به عنوان پدیده رشته حفظ برگزیده شده بود، بعد از تقدیم هدیه خود به مادرش گفت: دیدار با مقام معظم رهبری و افتخار خادمی در حرم امام رضا (ع) دو آرزویی است که در قلبم دارم.

سپس از متسابقین برتر با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدایای ویژه تجلیل شد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=64713

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402