جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 16:24:03 GMT
کد خبر : 64648       تاریخ : 1399/11/01 21:2
منظومه تحول در حوزه طراحی شده است | آغاز اولین برنامه ۵ ساله حوزه از ۱۴۰۰
آیت الله اعرافی در جلسه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

منظومه تحول در حوزه طراحی شده است | آغاز اولین برنامه ۵ ساله حوزه از ۱۴۰۰

آیت الله اعرافی در جلسه با رئیس شورای سیاسگذاری ائمه جمعه، گفت: مدیریت حوزه تلاش کرد مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، رویکردها و جهت‌گیری کلانی که از اندیشه امام(ره) برمی‌خیزد و رهبری معظم مفسر و مبین آن هستند را دنبال کرده و به یک طراحی جامع و کلان برساند و حاصل این تلاش در بخش طراحی‌ها، منظومه‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند «مسیر همین است».

به گزارش مبشرین به نقل از «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر سه شنبه ۳۰ دی ماه، در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، گفت: امیدواریم در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، نهاد امامت جمعه، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی و فکری کشور در مسیر رشد و ارتقاء قرار گیرند و بتوانند متناسب با گام دوم انقلاب گام بردارند.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: در این مسیر، هم‌افزایی، هم‌گرایی و تعامل نقش مهمی دارد که یکی از وجوه این هم‌گرایی و هم افزایی‌، تعامل میان نهاد امامت جمعه و حوزه علمیه است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های علمیه، بیان کرد: مدیریت حوزه در این ۴ سال تلاش کرد در گام نخست، مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، رویکردها و جهت‌گیری کلانی که از اندیشه امام(ره) برمی‌خیزد و رهبری معظم مفسر و مبین آن هستند را دنبال کرده و به یک طراحی جامع و کلان برساند و حاصل این تلاش مستمر و ۴ساله در بخش طراحی‌ها، منظومه‌ای است که شاید برای نخستین بار، مقام معظم رهبری فرمودند «مسیر همین است» این موضوع برای ما هم افتخار بزرگی است و هم مسئولیت سنگینی را برای حوزه به‌وجود می‌آورد.

آیت الله اعرافی با اشاره به تدوین اولین برنامه ۵ساله حوزه‌های علمیه کشور، افزود: در گام دوم، برنامه ۵ساله حوزه علمیه را داریم که آماده‌سازی آن ۲ سال به‌طول انجامیده است و سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی آغاز اولین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: برنامه ۵ ساله، از تجاربی که در جامعه المصطفی، چند نهاد دیگر و تجارب خود حوزه علمیه جمع آوری شده، به‌وجود آمده و شامل۴۰مضمون اصلی و ۹۰۰ شاخص، ردیف و برنامه است که ذیل آن ده‌ها طرح کلیدی و بنیادی وجود دارد.

ببینید:

تصاویر امضای تفاهم نامه همکاری حوزه‌های علمیه و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه

وی همچنین با تقدیر از فعالیت های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اظهار کرد: باید از این نهاد روحانیتی و انقلابی که بعد از انقلاب اسلامی اقدامات موثری را در جامعه انجام داده است تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در ۶ ماده و ۲۶ بند شامل تقویت همکاری ها در ۴ عرصه  آموزشی، پژوهشی، و تبلیغی تنظیم شده و به امضا رسید.

انتهای پیام

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=64648

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402