پنج شنبه 6 اردیبهشت سال 1403 Thu, 25 Apr 2024 17:02:33 GMT
کد خبر : 64545       تاریخ : 1399/10/29 24
تعطیلی مساجد؛ به نام مقابله با پروپاگاندای اسلامی و به کام دیکتاتوری فرانسوی

تعطیلی مساجد؛ به نام مقابله با پروپاگاندای اسلامی و به کام دیکتاتوری فرانسوی

از ابتدای ماه دسامبر تا کنون درهای ۹ مسجد در فرانسه به روی نمازگزاران بسته شده است و این اقدام بخشی از عملیات گسترده نظارتی فرانسه است که اقلیت مسلمان آن را هدف قرار داده است.

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، از ابتدای ماه دسامبر تا کنون درهای 9 مسجد در فرانسه به روی نمازگزاران بسته شده است و این اقدام بخشی از عملیات گسترده نظارتی فرانسه است که اقلیت مسلمان آن را هدف قرار داده است.

 

«جرالد دارمانین»،وزیر کشور فرانسه در یک پیام توئیتری در این زمینه نوشت:از میان 18 مکان عبادی که به درخواست من تحت نظارت قرار گرفتند تا کنون 9 مکان تعطیل شده اند.

 

وی افزود: بسته شدن مکان های عبادی مسلمانان در راستای تصمیم و اقدام قاطعانه دولت علیه جدایی طلبی اسلامی است.

 

از دسامبر سال 2020  دولت فرانسه یک عملیات نظارتی گسترده و بی سابقه را با هدف هدف قرار دادن مساجد ، مدارس و سازمانهای جامعه مدنی مسلمانان آغاز کرده است.

 

اقدام های انجام شده در این زمینه در حقیقت اقدامات امنیتی در نظر گرفته شده برای مقابله با آن چیزی است که  دارمانین آن را افراط گرایی مذهبی توصیف می کند.

 

وزیر کشور فرانسه در تاریخ 2 دسامبر اعلام کرد که 76 مسجد به دلیل اینکه تهدیدی برای امنیت ملی هستند و به این خاطر که مشکوک به گام برداشتن در راستای جدایی طلبی اسلامی هستند تحت نظارت و تحقیق قرار گرفته اند.

 

فرانسه همچنین تعدادی از سازمانهای جامعه مدنی مسلمان را سرکوب کرده است.

 

همچنین کمپین تشکیل شده از سوی وزیر کشور فرانسه قصد دارد تعدادی از انجمن های اسلامی  را که دشمنان جمهوری می داند ، تعطیل کند.

 

در نوامبر سال گذشته ، وزیر کشور فرانسه یک انجمن بشردوستانه اسلامی را که به فرانسه و سراسر جهان کمک های اجتماعی ارائه می کرد ، منحل کرد و اندکی پس از آن دارمانین با بستن مجموعه ای که علیه اسلام هراسی در فرانسه فعالیت می کرد به سرکوب های خود ادامه داد.

 

این مجموعه که در سال 2003 تاسیس شد یک سازمان مشهور است که در زمینه کمک های حقوقی به قربانیان اسلام هراسی و نژادپرستی سیستمی فعال بود.

 

این سازمان عضو مشورتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل بود اما دارمانین این گروه را به گسترش پروپاگاندای اسلامی و همدستی با رادیکالیسم متهم کرد.

 

اقدامات سرکوبگرانه دولت فرانسه نگرانی های زیادی را درباره اسلام هراسی در فرانسه ایجاد کرده است.

 

«کارتیک راج »، محقق دیده بان حقوق بشر در این باره می گوید: خاموش کردن و تعطیلی سازمانی که نگرانی های قانونی درباره تعصب علیه مسلمان را در جامعه ایجاد می کند به جای اینکه به تبعیض موجود در جامعه بپردازد  پیام رسان را مقصر می داند.

 

از نظر راج  عملیات سنگین امنیتی دولت فرانسه خطر بدنام کردن بیشتر جوامع مسلمان فرانسه را در پی دارد.

 

«نیلز مویزنیکس» ، مدیر بخش اروپا در سازمان عفو بین الملل در این باره می گوید: انحلال این سازمان ها و بستن مساجد پیام های نگران کننده ای را به سازمان های ضد نژادپرستی و ضد تبعیض ارسال می کند و آزادی های شهروندان را به خطر می اندازد.

 

در ماه های گذشته از زمان اعلام جنگ دولت فرانسه علیه «جدایی طلبی اسلامی» فشارها بر مسلمانان در فرانسه از جمله سازمان های اسلامی و جامعه مدنی  همچنان در حال افزایش است.

 

دولت فرانسه سازمان های اسلامی، مساجد، حتی کودکان را در سرکوب علیه به اصطلاح «تجزیه طلبی اسلامی» هدف قرار می دهد اما این اقدامات بر خلاف آنچه مقامات فرانسوی ادعا می کنند نه مقابله با پروپاگاندای اسلامی بلکه حذف هویت اسلام و مسلمانان در فرانسه است.

 

اکنون به واسطه این اقدامات نامه های تهدید آمیز به بسیاری از مساجد فرانسه فرستاده  می شود و در آنها خطاب به مسلمانان نوشته می شود که «جنگ آغاز شده است،ما شما را از کشور خود اخراج می کنیم.»

 

به گفته « Siham Assebague »،روزنامه نگار و فعال فرانسوی،این اقدامات تنها برای خفه کردن بیان سیاسی مسلمانان و مخفی کردن انتقادهای مراکز و سازمان های اسلامی از دولت فرانسه است.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=64545

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402