پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 22:32:02 GMT
کد خبر : 64434       تاریخ : 1399/10/25 12:13:03
۸ پیشنهاد برای زندگی فاطمی

۸ پیشنهاد برای زندگی فاطمی

پویش مردمی «به رنگ مادر» با توجه به شرایط و نحوه­ عزاداری امسال در فاطمیه، به دلیل شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی شده است و ۸ پیشنهاد برای مردم در این ایام دارد.

به گزارش مبشرین به نقل از فارس، پویش مردمی «به رنگ مادر» با توجه به شرایط و نحوه­ عزاداری امسال در فاطمیه، به دلیل شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی شده است و ۸ پیشنهاد برای مردم در این ایام دارد. 

در این اطلاعیه این پویش آمده است: برای فاطمیّه، دست ­به ­کار می­‌شویم و عهد می‌­بندیم در راه بزرگداشت نام و یاد مادر مظلومه­ امام زمان(علیه­‌السّلام) تمام تلاش خود را به­‌کار گیریم. خوب است در این روزها، خود را بازبینی کنیم و با کنارگذاشتن بدی ­ها و به‌­کار گرفتن خوبی‌­ها، رنگ و بوی فاطمی بگیریم.

پویش مردمی «به رنگ مادر» با دریافت نظرات کارشناسی و مشورت با فعالان فضای مجازی، ۸ پیشنهاد را به مردم ارائه کرد تا در این ایام، این برنامه را اجرایی کنند. این پیشنهادها می‌تواند فضای کشور به خصوص فضای مجازی را فاطمی و بستر را برای بهره‌مندی همه­ آحاد مردم در این روزها را فراهم کند.

این پیشنهادها، به شرح زیر است:

«مجازی شو»

عکس «پروفایلَ»­ت زیباست! اما وقتی فاطمیه و محرم می‌­شود، خوب می­‌شود به بهانه­ اعتقادمان آن را عوض کنیم تا «مجازی» و «حقیقیِ» زندگی­مان رنگ و بوی عزا بگیرد. یا پُست­ و استوری­‌های روزانه با موضوع فاطمیه بگذاریم. یک بیت شعر، حدیث یا تصاویر گرافیکی. دست به کار می­‌شوی؟! محتوای آن با ما، نشر آن با شما.

 

عین مثل «عبادت»

من و تو که معتقد به خالقِ مهربانیم، جهت سپاسگذاری از او، باید در به‌­جا آوردن نمازهای پنج­‌گانه، پیشتاز باشیم. قرار بگذاریم در این روزها، «اول وقت» خواندن نماز را در برنامه­ روزانه‌­مان قرار دهیم. با خواندن «نماز استغاثه به حضرت زهرا(سلام­ الله‌­علیها)» گره از مشکل­مان گشوده می‌­شود.(دستور خواندن این نماز را می‌­توانید به‌­راحتی پیدا کنید).

 

«نا»پسند نباشیم

«بَد»، بَد است! مثل «دروغ» گفتن! «غیبت» کردن! «تهمت» زدن و هر چیز دیگری. به سَر و وضع­مان می‌­رسیم، غافل از این­که درون آدم هم زیبایی م‌ی­خواهد. بریز دور! هرچیزی که درون تو را نابود م‌ی­کند. مثا‌ل­ها را خودت می­دانی !(کنترل نگاه، گوش‌نکردن به موسیقی و هرچیزی که خوب نیست!)

 

حواس­ِ­مون باشه!

حالِ دل آدم­‌های اطراف­مان خوب می‌­شود اگر حواس­‌جمع باشیم و «نیازمندان» را از یاد نبریم. اگر وضع آشفته­ زندگی، دارد بدتر می‌­شود، «مهربانی» و «کمک» بیشتر می­­‌شود. «اطعام»، «تحت پوشش قراردادن ایتام»، «رسیدگی» و «کمک» به نیازمندان را فراموش نکنیم.

 

تو «یارِ مهربانی»؟!

سراغ «کتاب» نمی‌­رویم، چون خسته‌­ایم و حوصله نداریم! «مجازی» شده‌­ایم! اگر «شبهه» و «سوال» در ذهنت ایجاد شده که «دین به چه درد می‌­خورد» و «فاطمیه چیست؟!» می­‌توانی «کتاب» بخوانی، «پژوهش» کنی و از «مشورت» غافل نشوی! می­دانی سخنانِ حضرت فاطمه (سلام­‌الله‌­علیها) در کتابی با نام «خطبه­ فدک» جمع‌­آوری شده است که در آن، به خیلی از سوالات ذهنی ما، درباره امامت پاسخ داده‌­اند.

 

زائر شویم!

راه دور است... فرصت «زیارت» نیست... «حرم»ها بسته ­اند! «لایوِ (پخش­ زنده)» حرم­‌های اهل­‌بیت(علیهم‌­السّلام) را تماشا کن. زیارت­نامه‌­شان را بخوان و اگر می‌­توانی به زیارت اهل‌­قبور برو! از «صله­‌ارحام» و دیدار خویشاوندان و بزرگ­ترها هم غافل نشو!

 

غیرت داریم چه غیرتی!

درست است احترام به سلیقه و عقاید، محترم و مهم است! اما نباید فراموش کنیم: «خط قرمز ما، اعتقادات­مان است!» اگر قرار باشد این، مورد تمسخر واقع شود یا کم­رنگ شود، باید پای آن بایستیم و از دین­‌مان پاسداری کنیم. مثل مادر مظلومه پای امام زمان­ش ایستاد. خودت می­دانی که...

 

یادم تو را فراموش

وقتی می‌­فرمایند: «مَنِ امام زمان حواسَ­م بهتون هست و کوتاهی نمی­‌کنم... تک­تک­تون رو به اسم می­‌شناسم و وقتی کِیف­تون کوکِ و حال­تون خراب­ه، هواتونُ دارم...» حیف نیست او را فراموش کنیم؟! می­‌توانیم هر صبح که از خواب بیدار می‌­­شویم یا وقتِ خواب به او سلام کنیم و با او درددل کنیم! «نمازِ امام زمان(دستور خواندن این نماز را می‌­توانید به‌­راحتی پیدا کنید)» بخوانیم و برای سلامتی و ظهورش دعا کنیم که حالِ دل­مان خوب می­‌شود و گره از مشکلات­مان هم گشوده می‌­شود.


 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=64434

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402