جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 20:18:04 GMT
کد خبر : 64431       تاریخ : 1399/10/25 12:06:38
مسجد النور در قاهره پس از دو هفته بازگشایی شد

مسجد النور در قاهره پس از دو هفته بازگشایی شد

اوقاف مصر، مسجد معروف النور قاهره را پس از دو هفته تعطیلی تنبیهی اجباری به دلیل عدم رعایت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، بازگشایی کرد.

 

 

 

 

به گزارش مبشرین به نقل از ahram، وزارت اوقاف مذهبی مصر روز چهارشنبه مسجد معروف النور قاهره را پس از دو هفته تعطیلی به دلیل عدم رعایت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، بازگشایی کرد.

در بیانیه منتشر شده توسط این وزارتخانه که مساجد در سرتاسر کشور مصر را اداره می‌کند، تاکید شده که نمازگزاران در مسجد از ماسک صورت استفاده کنند، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت کرده و از سجاده شخصی در مساجد استفاده کنند.

در تاریخ ۲۹ دسامبر، محمد مختار گوما، وزیر اوقاف مذهبی مصر ، دستور تعطیلی مسجد را زمانی صادر کرد که مشخص شد چندین نمازگزار در این مسجد بدون ماسک صورت دیده شده‌اند و از سجاده‌های شخصی برای اقامه نماز استفاده نکرده‌اند.

این وزارتخانه با اعمال ۱۰ روز تعطیلی، تمامی کارکنان و امامان جماعت در این مسجد را مجازات کرد.

از زمان ورود مصر به موج دوم شیوع ویروس کرونا در ماه دسامبر ، اولین باری است که وزارتخانه یک مسجد را به این شکل تعطیل می‌کرد.

در طی موج اول همه‌گیری ، از جمله تعطیلیها مسجد جامع الحسین قاهره در ماه جولای بود، هنگامی که برخی از نمازگزاران در مسجد اقدامات احتیاطی اجتناب از فاصله‌گذاری اجتماعی را نقض کردند و پس از ساعات تعیین شده در مسجد باقی مانده بودند.

مصر از ماه جولای پس از چهار ماه تعطیلی، اجازه اقامه نماز را به نمازگزاران در مساجد داد مشروط به اینکه آن‌ها به اقدامات احتیاطی مربوطه پایبند باشند، که مهمترین آنها زدن ماسک هنگام نماز، آوردن سجاده شخصی و حفظ فاصله حداقل ۱.۵ متر از یکدیگر است.   یک ماه بعد ، اجازه نماز جمعه در مساجد بزرگ فراهم شد./حوزه


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=64431

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402