شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 06:02:09 GMT
کد خبر : 64409       تاریخ : 1399/10/24 14:5
نباید محتوای برنامه هیچ مسجد و هیئتی خالی از مفاهیم قرآنی باشد

نباید محتوای برنامه هیچ مسجد و هیئتی خالی از مفاهیم قرآنی باشد

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با حجت الاسلام اخوان صباغ بر لزوم فعالیت‌های قرآنی در مساجد و هیات ها تاکید کرد.

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با رئیس سازمان دارالقرآن الکریم دیدار و گفتگو کرد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر محمدی مدیرکل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان تبلیغات اسلامی در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در این دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گزارشی از فعالیت‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم به ویژه در حوزه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و نیز رویکرد جدید در زمینه تعلیم و تربیت را به حجت‌الاسلام خاموشی ارائه نمود.

در ادامه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی و نیز عجین بودن قرآن با فرهنگ هیئات اشاره نموده و تأکید کرد، نباید محتوای برنامه هیچ مسجد و هیئتی خالی از قرائت، کرسی تلاوت و فعالیت‌های قرآنی باشد.

حجت الاسلام خاموشی سازمان دارالقرآن الکریم را کانون فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی بر شمرده و توسعه فرهنگ و آموزه‌های قرآنی را در منازل ضروری دانست و گفت: باید این فرهنگ در حوزه‌های مدنی، هیئت‌ها و تشکل‌ها نیز توسعه یابد.

وی خواستار ارتباط بیشتر سازمان دارالقرآن الکریم با دانشگاه علوم قرآنی سازمان اوقاف در حوزه پژوهشی شد و در پایان بر لزوم راه‌اندازی جلسات تفسیر قرآن کریم در استان‌ها و شهرستان‌های کشور تاکید کرد.

در ادامه این نشست، راهکارهای همکاری و تعامل بیشتر دو دستگاه بررسی و در این مورد بحث و تبادل نظر شد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=64409

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402