جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 18:56:10 GMT
کد خبر : 64254       تاریخ : 1399/10/21 07:18
نرم‌افزار مهر قرآن عرضه شد

نرم‌افزار مهر قرآن عرضه شد

نرم‌افزار مهر قرآن مشتمل بر ۱۹۲ جلد از آثار محمدعلی رضایی‌اصفهانی و مجموعه آثار مرکز پژوهشی قرآن کریم المهدی ازجمله تفسیر قرآن، ترجمه قرآن، تفسیر علمی قرآن، روش تفسیر و اعجاز قرآن، عرضه شد.

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، نرم‌افزار مهر قرآن که با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) و مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی(عج) تولید شده بود، عرضه شد.

متن کامل ۹۶ عنوان کتاب در ۱۹۲ جلد از آثار محمدعلی رضایی‌اصفهانی و مجموعه آثار مرکز پژوهشی قرآن کریم المهدی به زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، ترکی و تاجیکی، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.

خداشناسی، تفسیر قرآن، ترجمه قرآن، تفسیر علمی قرآن، روش تفسیر، اعجاز قرآن، امام‌شناسی قرآنی، شبهه‌شناسی قرآنی، پرسش و پاسخ‌های قرآنی جوانان، قرآن و علوم انسانی، قرآن و علوم طبیعی (ریاضیات، هنر، نجوم، مدیریت، تربیت و پزشکی)، قرآن و مستشرقان و انس با قرآن از جمله موضوعاتی است که این نرم‌افزار حول آن‌ها به ارائه محتوا پرداخته است.

همچنین ازجمله کتاب‌هایی که نرم‌افزار مهر قرآن در اختیار کاربر قرار می‌دهد می‌توان به کتاب تفسیر قرآن مهر (۲۴ جلد)، پرسش و پاسخ‌های قرآنی جوانان (۱۲ جلد)، پژوهشی در اعجاز علمی قرآن (۲ جلد) و بررسی مبانی کتاب نقد قرآن (۲ جلد)، اشاره کرد.

مجموعه سخنرانی‌های رضایی‌اصفهانی و کارگاه‌های برگزار شده در مرکز پژوهشی قرآن کریم المهدی به همراه تصاویری از مدارک و آثار علمی، چهره‌ها و شخصیت‌ها، سفر‌ها و جلسات انجام‌شده از سوی این مرکز در بخش «نگارخانه» این نرم‌افزار ارائه شده است.نرم‌افزار مهر قرآن عرضه شد
جست‌وجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت‌برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی نرم‌افزار مهر قرآن است.

  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=64254

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402