جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 09:41:48 GMT
کد خبر : 62560       تاریخ : 1399/09/29 18:43
هجرت از دشتستان ایران به لاهور پاکستان | شهید فرهنگ

هجرت از دشتستان ایران به لاهور پاکستان | شهید فرهنگ

۲۹ آذر سالروز شهادت طلبه شهید صادق گنجی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان است که سال ۱۳۶۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش مبشرین به نقل از حوزه، ۲۹ آذر ماه سالروز شهادت طلبه شهید صادق گنجی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان است که سال ۱۳۶۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و جامعه ایران را در سوگ فرو برد.

مریم محمدی معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان مرکز شهرستان دشتستان، در یادداشتی این روز را گرامی داشت و در وصف شهید، نوشت:  شهید گنجی مبارز و مجاهد فرهنگی پس طی تحصیلات مقدماتی در شهر برازجان برای ادامه تحصیلات عالیه راهی تهران و در رشته الهیات مشغول به تحصیل شد و در جریان جنگ تحمیلی مدت دو سال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت و مراتب جانبازی و رشادت خود را به منصه ظهور درآورد.

شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۶با نشان لیاقت و شایستگی که در وی متبلور شد به عنوان رئیس خانه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان منصوب شد که در این مدت در لاهور و پاکستان قلب‌ها را آن‌چنان تسخیر کرده بود که حتی اندیشیدن به فراقش نیز برای مردمان ایران دوست و مسلمانان شیفته انقلاب، امام و رهبری دشوار می‌کرد.

پس از تلاش‌های فرهنگی طی سه سال و نیمه‌ در لاهور، روز ۲۹ آذرماه سال ۶۹ در مراسم تودیع که از طرف ادبا، نویسندگان، شعرا و خبرنگاران در هتل اینترنشنال لاهور برگزار شده بود، به منظور شرکت در جلسه، ساعت هفت و ۴۵ دقیقه جلو درب هتل به محض پیاده شدن از ماشین، مورد هجوم وحشیانه چند تن از ایادی استکبار جهانی و وهابیون ملحد قرار می گیرد و با رگبار دشمن به خون خویش می‌غلطد و خون پاک و مطهرش، زمین لاهور را برای همیشه رنگین می کند.

شهید گنجی، حزب اللهی صادق که به اندازه تمامی سرزمین تن سوخته زادگاهش، دشتستان، مهربان بود و به وسعت دریای استانش بوشهر عاشق، او در برابر دوست متواضع و در برابر دشمن بی پروا و قلبش برای اسلام می تپید.

او انقلابیِ مبارزی بود که درس مقاومت و ایثار را در جبهه ها ی نبرد آموخته بود. در روابط اجتماعی چنان صمیمی بود که به سرعت، اطرافیانش را شیفته خود می کرد در پی شهادت ایشان در لاهور تیترهای درشتی صدر صفحات کلیه جراید انگلیسی زبان و اردو زبان اختصاص به این حادثه یافت و مطبوعات به حدی وسیع به انعکاس این خبر عکس العمل مقامات رسمی پاکستان در این رابطه و نحوه به دام اقتادن ضارب و ضاربین پرداختند.

  • ایتا

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=62560

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402