پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 19:09:31 GMT
کد خبر : 60830       تاریخ : 1399/09/07 16
برگزاری اجلاس مدارس صدرایی گامی مثبت در جهت حل مشکلات بود
مدیرعامل سازمان مدارس صدرایی:

برگزاری اجلاس مدارس صدرایی گامی مثبت در جهت حل مشکلات بود

حجت‌الاسلام تقدیری مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور برگزاری هفدهمین اجلاس مدارس صدرایی را گامی مثبت در حل مشکلات این مدارس عنوان کرد.

به گزارش مبشرین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام تقدیری مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور در مورد برگزاری هفدهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس صدرای کشور که از ۲۴ تا ۳۰ آبان به‌صورت مجازی برگزار شد گفت: این اجلاس در شرایطی که کرونا، خانواده‌های معلمان و نظام تعلیم و تربیت را دچار مشکل کرد، بسیار مؤثر و باکیفیت برگزار شد و مدیران مدارس صدرا، مدیرکل‌های سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی که دارای شعب مدارس صدرایی هستند، طلبه‌هایی که در این مدارس حضور دارند و مدیران مدارس معارفی غیر صدرایی نیز در این اجلاس حضور داشتند.

وی بابیان اینکه ما در این اجلاس به هماهنگی‌های خوبی برای برگزار شدن فعالیت‌ها و طرح‌های مدارس صدرا در سال تحصیلی جدید و در شرایط کرونا دست پیدا کردیم، از همفکری با مدیران این مدارس برای برون‌رفت از مشکلات پیش رو خبر داد.

مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور، استقبال از این اجلاس را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مدیران مدارس صدرا با حضور پرشور در این اجلاس نشان دادند حل مشکلات مدارس و رشد و تعالی دانش آموزان اهمیت بسیار زیادی برای آنان دارد. ضمن اینکه مدیران با توجه به ارتباط خوبی که در این اجلاس برقرار کردند خواستار برگزاری این اجلاس بیشتر از یکبار در طول سال شدند. هرچند که امسال نتوانستیم این اجلاس را به‌صورت حضوری در جوار امام رئوف علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در مشهد برگزار کنیم اما امیدواریم با گذر از شرایط کرونا، شاهد برگزاری این اجلاس به صورت حضوری در سال آینده باشیم.

حجت‌الاسلام تقدیری در پاسخ به این سوال که بیشترین مشکلات و درخواست‌های مدیران در این اجلاس چه بود؟ بابیان اینکه مشکلات مدیران در این اجلاس به دو دسته تقسیم می‌شود اظهار داشت: اولین مشکل در حوزه آموزشی بود مثل بحث کنکور دانش آموزان، انتخاب رشته و مباحث مربوط به پشتیبانی و بخش دوم در مورد روش‌های آموزشی در ایام کرونا مثل توانمندسازی معلمان، انتقال محتوای آموزشی و فعالیت‌های پرورشی، تربیتی و فرهنگی بود که تلاش شد در این اجلاس با اجرای برنامه‌های منظم، گامی برای حل این مشکلات برداشته شود.

وی در پایان در مورد میزان تأثیرگذاری این اجلاس با توجه به شکل برگزاری مجازی آن تصریح کرد: بی‌شک، میزان ارتباط و تأثیرگذاری که اجلاس حضوری دارند را نمی‌توان از فضای مجازی انتظار داشت چراکه در اجلاس حضوری علاوه بر جلساتی که برگزار می‌شود شاهد برپایی کلاس‌ها و جلسات مرتبط هم هستیم و با ارتباط نزدیک با مدیران می‌توان نگاه دقیق‌تری به حل مشکلات داشت و حتی می‌توان مشکل هر مدرسه را به‌صورت موردی پیگیری کرد که این کار در فضای مجازی مقدور نیست اما امیدواریم با برنامه‌های ارتباطی که با مدارس داریم این مشکلات را نیز برطرف کنیم.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=60830

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402