سه شنبه 28 فروردین سال 1403 Tue, 16 Apr 2024 20:31:03 GMT
کد خبر : 60472       تاریخ : 1399/08/27 14:2
کارکرد جاسوسی اپلیکیشن‌های مذهبی در آمریکا

کارکرد جاسوسی اپلیکیشن‌های مذهبی در آمریکا

بزرگترین سازمان حقوق مدنی اسلامی در ایالات متحده اعلام کرد که دولت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم با استفاده از برنامه‌های مذهبی تلفن‌های همراه به جاسوسی از مسلمانان اقدام کرده است.

به گزارش مبشرین به نقل از القدس العربی، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) سوءاستفاده دولت آمریکا از اطلاعات شخصی مسلمانان با استفاده از برنامه‌های دینی و اسلامی گوشی‌های تلفن همراه را محکوم کرد.
 
این شورا، که بزرگترین سازمان حقوق مدنی اسلامی در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، خواستار انجام تحقیقات در کنگره در خصوص نظارت‌های غیرقابل توجیه بر مسلمانان آمریکایی شد و به جامعه مسلمان این کشور در مورد استفاده از اینگونه برنامه‌های جاسوسی هشدار داد.
 
«نهاد عوض»‌، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی، در این باره تأکید کرد: این سازمان از کنگره خواسته است تا تحقیقات گسترده‌ای را درباره سوء‌استفاده دولت آمریکا از اطلاعات شخصی اقلیت مسلمان این کشور در داخل و خارج و همچنین جاسوسی‌های غیرقانونی از مسلمانان آمریکایی انجام دهد.
 
وی همچنین مسلمانان آمریکایی را به عدم استفاده از این برنامه‌های جاسوسی در تلفن همراه ترغیب کرد.
 
«ادوارد احمد میچل»، معاون این شورا، نیز گفت: بسیاری از مسلمانان آمریکایی سال‌هاست که از جاسوسی دولت آمریکا و روش‌های دیگر برای تبعیض علیه مسلمانان رنج می‌برند و تاکنون شمار زیادی از مسلمانان این کشور در اثر عملیات‌های نظامی کشته شده‌اند.
 
عملیات جاسوسی آمریکا پس از لو رفتن اطلاعات فرماندهی عملیات ویژه آمریکا موسوم به «ضد تروریسم، ضد شورش و شناسایی ویژه» درباره توانایی این عملیات به دسترسی به اطلاعات مسلمانان با استفاده از برنامه‌های مذهبی موبایلی افشا شده است./ایکنا

  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=60472

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402