جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 19:43:37 GMT
کد خبر : 57268       تاریخ : 1399/07/15 05
حال و هوای موکب‌داران و رسانه‌های عراق

حال و هوای موکب‌داران و رسانه‌های عراق

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق با بیان اینکه امسال حاج قاسم را نداریم و احساس می‌کنیم مشکلات بیشتر است، گفت: مردم عراق به تنهایی در حال برپایی اربعین هستند، اما دلشان نزد مردم ایران است. در زیارت و عزاداری‌مان مردم ایران و بقیه کشورها را شریک خود می‌دانیم.

به گزارش مبشرین، حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی، استاد حوزه علمیه نجف، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق و مسئول موکب امام رضا(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین است. موکب امام رضا(ع) همه ساله در مسیر پیاده‌روی اربعین با یاد و نام امام رضا(ع) به ارائه خدماتی مانند زیارت مجازی حضرت امام رضا(ع) همراه با قرائت زیارت خاصه آن حضرت اقدام می‌‌کند. این موکب سال‌هاست که پذیرای زائران امام حسین(ع) از همه کشورهای جهان است به جز امسال.

وی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه امسال تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندسی و سایر شهدای مبارزه با داعش را در موکب امام رضا(ع) نصب کرده است، گفت: زائران اربعین به این موکب می‌آیند و از تصاویر شهدا تبرک می‌گیرند. مقبره تعدادی از شهدای مبارزه با داعش در موکب امام رضا(ع) واقع شده است. موکب امام رضا(ع) در عمود ۲۸۵ قرار دارد و مردم برای ادای احترام به شهدا به اینجا می‌آیند.

مسئول موکب امام رضا(ع) در پیاده‌روی اربعین با ابراز تأسف شدید از اینکه امسال مردم عراق میزبان مردم شریف ایران در پیاده‌روی نیستند، اظهار کرد: همه ما احساس تنهایی می‌کنیم. تصور اینکه ما جهان اسلام را کنار خود نداشته باشیم و در برابر این همه دشمن که به شدت در عراق فعالیت می‌کنند تنها باشیم، بسیار نگران‌کننده است و احساس می‌کنیم که نمی‌توانیم به تنهایی این بار را برداریم. امسال حاج قاسم و شهدا را نداریم و احساس می‌کنیم مشکلات بیشتری وجود دارد. مردم عراق به تنهایی در حال برپایی اربعین هستند، اما دلشان نزد مردم ایران است. در زیارت و عزاداری، مردم ایران و بقیه کشورها را شریک خود می‌دانیم.

 
 

هدیه ۵۰۰ ختم قرآن به حاج قاسم و شهدا

 

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: به پیاده‌روی اربعین که بنگرید، می‌بینید مردم تصویر شهید حاج قاسم، ابومهدی المهندس و تصاویر شهدا را با خود همراه دارند. ما هم به یاد شهدا کل موکب امام رضا(ع) را برای خواندن قرآن اختصاص دادیم و مردم را دعوت می‌کنیم که در این موکب ختم قرآن دسته‌جمعی داشته باشند. طی این دو هفته که در خدمت زوار هستیم ۵۰۰ بار قرآن ختم و به شهدای بزرگ اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هدیه شده است.

وی اعلام کرد: از لحظه نخست خدمت‌رسانی به زائران، نیت کرده‌ایم و تک‌تک مردم ایران، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهدای بزرگ اسلام، حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله، سیدحسین حوثی و تمام شهدای جبهه مقاومت را شریک خودمان می‌دانیم و در این موکب هزار عکس شهید را قرار داده‌ایم.

 

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق از حال و هوای موکب‌داران عراقی نیز سخن گفت و افزود: موکب‌داران عراقی همصدا می‌گویند که امسال بزرگ‌ترین نعمتی که خدا به ما داده بود که خدمت به زائران جهان اسلام و به خصوص ایران بود را از دست داده‌ایم. همه ما ناراحت هستیم و از خداوند متعال می‌خواهیم این مشکل برطرف و بار دیگر پیاده‌روی اربعین را با هم انجام دهیم.

 

نقش رسانه‌‌ها در پوشش خبری هزاران کیلومتر پیاده‌روی

 

وی که اولین و مهم‌ترین وظیفه زندگی خود را خادمی دستگاه امام حسین(ع) و خادم خادمان امام حسین(ع) بودن می‌داند، درباره نحوه پوشش خبری مراسم پیاده‌روی در سال جاری، گفت: هر سال رسانه‌های ایران، اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی و رسانه‌های سایر کشورها به کمک ما می‌آمدند. میلیون‌ها انسان هزاران کیلومتر راه را پیاده‌روی می‌کنند. درست است که پیاده‌روی از جنوب بصره تا کربلا ۵۰۰ کیلومتر است اما پنج مسیر برای رسیدن به کربلا وجود دارد و در اصل هزاران کیلومتر طی می‌شود. بنابراین رسانه‌‌ها باید به مردم نشان دهند که در این مسیر چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: امسال با نبود سایر رسانه‌‌ها، مجبور شدیم این بار را به تنهایی به دوش بکشیم. درخواست کردیم که حداقل صدا و سیمای ایران و اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی به کمک ما بیایند و دو روز پیش تعدادی از برادران اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی خود را به عراق رسانده‌اند تا در پوشش خبری به ما کمک کنند. اکنون هزاران واحد سیار در حال پوشش خبری مراسم اربعین است. نقشه کامل مسیر را در اختیار همه رسانه‌‌ها قرار داده‌ایم و تمام کسانی که می‌توانند تصویر و گزارشی را ارائه کنند، واحدهای سیار در اختیار گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق در پایان گفت: در مقابل مردمی که به آنها گفته‌ایم به زیارت اربعین نیایید و در خانه زیارت کنید، مسئولیت داریم و باید آنچه اینجا رخ می‌دهد را به آنها نشان دهیم. این عشقی است که نمی‌توانیم برای آن کلمه و وصفی را بیان کنیم و همه در حال تلاش و فعالیت هستیم.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=57268

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402