جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 12:25:40 GMT
کد خبر : 54136       تاریخ : 1399/05/13 20
 فصل نهم مسابقات قرآنی

فصل نهم مسابقات قرآنی "اسراء" به ایستگاه پایانی رسید/ ۲ بخش جدید به سری دهم اضافه می‌شود

فصل نهم مسابقات استعدادیابی اسراء رو به پایان است و تغییرات دیگری برای سری جدید این مسابقات پیش‌بینی شده است.

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، روزهای پایانی فصل نهم مسابقه تلویزیونی "اسراء"، این شب‌ها از قاب شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. سری نهم مسابقات اسراء، تغییراتی را نسبت به ادوار گذشته داشت. تغییرات فصل نهم، علاوه بر سختگیری در کشف استعدادهای قرآنی، در تغییر تیم داوری هم قابل مشاهده بود. در سری نهم مسابقات اسراء، چهره‌های جوان و البته نام‌آشنای حوزه قرآن نظیر "علی‌اکبر ملکشاهی"، "حامد ولیزاده" و "مهدی غلام‌نژاد"، جایگزین داوران ادوار گذشته شدند.

یکی از تغییرات این فصل، حضور متسابقین در استودیوی برنامه اسراء بود که در هشت فصل گذشته آن، فقط یک دوره به‌صورت حضوری برگزار شد. در دوره‌های گذشته، شرکت‌کنندگان با تماس تلفنی روی خط برنامه می‌آمدند و مورد قضاوت یک داور قرار می‌گرفتند اما در این دوره تلاوتِ شرکت‌کنندگان به‌صورت حضوری و توسط هر سه داور قضاوت می‌شد. 

سید وحید مرتضوی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی اسراء در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم گفت: در مرحله مقدماتی فصل نهم، متقاضیان از تمام استان‌های کشور، فایل‌های تلاوت را برای ارزیابی اولیه ارسال کردند. حدود 800 فایل دریافت شد که از بین آنها 380 تلاوت‌ انتخاب و از برگزیدگان برای اجرای حضوری دعوت به‌عمل آمد.

وی ادامه داد: در فصل نهم اسراء، محدودیت سنی وجود نداشت. این مسابقه تلویزیونی در دو گروه سنی برگزار شد که برای هر گروه نیز سه رشته در نظر گرفته شده بود. گروه‌های سنی تا 16 سال و بالای 16 سال و تقلید از استاد عبدالباسط، تقلید از استاد منشاوی و تقلید از استاد مصطفی اسماعیل نیز رشته‌های این‌ مسابقه‌ بود که در نهایت 15 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند. 12 نفر بر اساس نمره داوران و سه نفر هم بر اساس رأی هرکدام از داوران به مرحله نهایی راه یافتند. مرحله نهایی این دوره از مسابقات با حضور  برگزیدگان در سه رشته‌ ( منشاوی، عبدالباسط و مصطفی اسماعیل) در منطقه شهریار برگزار شد.

مرتضوی فصل نهم مسابقه استعدادیابی اسراء را آئینه تمام نمای استعدادهای تلاوت کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه مراحل تولید برنامه اسراء با سال تحصیلی دانش‌آموزان مقارن بود، ضبط این برنامه در روزهای پنجشنبه و جمعه در استودیوی خارج از سازمان صدا و سیما انجام شد. یکی از تغییرات محسوس در این دوره این بود که 380 شرکت‌کننده به همراه خانواده‌‌هایشان در محل ضبط برنامه حضور پیدا می‌کردند و فضای پشت‌صحنه‌ای جالبی را رقم می‌زدند.

وی با اشاره به تحولات سری دهم مسابقات استعدادیابی اسراء گفت: با توجه به تجربه‌ای که در ادوار مختلف این مسابقات کسب شد یقیناً با نگاهی متفاوت و تجربه بیشتر به سری دهم مسابقات اسراء ورود خواهیم کرد. برای فصل دهم مسابقات اسراء تاکنون 1200 تلاوت ارسال شده که مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام سعی‌مان را خواهیم کرد تا مراحل پیش تولید سری دهم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و در بازه زمانی مشخص ضبط شود. با توجه به درخواست مخاطبان، بخش‌ مداحی و بخش مجری‌گری نیز به فصل دهم برنامه اسراء اضافه خواهد شد. هنوز برای انتخاب داوران در این دو بخش، تصمیمی گرفته نشده است.

مسابقه استعدادیابی قرآنی "اسراء" با اجرا و تهیه‌کنندگی سیدوحید مرتضوی ساعت 20 روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود و تکرار آن نیز ساعت 15 روزهای زوج پخش می‌شود.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=54136

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402