جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 06:01:22 GMT
کد خبر : 54101       تاریخ : 1399/05/12 20
 نخستین جشنواره دوسالانۀ کتاب غدیر برگزار می‌شود/ توزیع ۵ میلیون اطعام ویژۀ عید غدیر

نخستین جشنواره دوسالانۀ کتاب غدیر برگزار می‌شود/ توزیع ۵ میلیون اطعام ویژۀ عید غدیر

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر به تشریح برنامه‌های دهۀ امامت و ولایت این بنیاد پرداخت.

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، حسین ظریفمنش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت ماجرای غدیر را حقیقتی همیشه جاری در صحنۀ زندگی جوامع مختلف بشری دانست و گفت: غدیر مهم‌ترین حادثه در تاریخ بشریت بعد از بعثت پیامبر اکرم(ص) است.

وی با اشاره به نوع نگاه‌های مختلف نسبت به جریان نورانی غدیر خم اظهار کرد:  برخی به این ماجرا به عنوان یک واقعۀ تاریخی می‌نگرند، نگاه دیگر از منظر علمای شیعی و انقلاب اسلامی است، نقطه حائز اهمیت در این نوع نگاه این است که ماجرای غدیر از این منظر، یوم الله است.

ظریفمنش گفت: ماجرای غدیر اگرچه در یک روز اتفاق افتاد اما درس‌های فراوانی دارد و سرمایه بی‌بدیل برای بشریت است که البته این نوع نگاه غالباً مورد غضب دشمنان است. دشمنان اسلام به دنبال ایجاد فلسفه‌ای برای فراموشی غدیرند، نگاه امام خمینی در این زمینه بسیار زیباست؛ ایشان فرمود غدیر ایجاد نشد تا ما جشن بگیریم بلکه غدیر بدین خاطر است که ما یاد بگیرم چگونه باید تبعیت کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر خاطرنشان کرد: ما در این نهاد ترویج پیام غدیر و اهدافی همچون «تبیین فلسفه غدیر، تبیین ویژگی‌ها و آموزه‌های امام علی، تبیین نهج‌البلاغه به عنوان اثر ماندگار و درس‌‌آموز برای حاکمان اسلامی» را سرلوحه اقدامات خود قرار داده‌ایم.

وی به تشریح برنامه‌های این بنیاد در دهه امامت و  ولایت پرداخت و گفت: برنامه‌های ما به سه بخش گرامیداشت، برنامه‌های فرهنگ‌ساز و معرفت‌افزا مثل همایش‌های علمی، برنامه‌های هنری و... و مناسک و آداب غدیر اختصاص دارد اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برخی برنامه‌ها از جمله برنامه‌های میدانی مثل کاروان‌های جشن و سرور، ایستگاه‌های صلواتی و جشن‌های مردمی را برگزار نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع غدیر و نهج‌البلاغه، طرح احسان علوی و کمک‌های مؤمنانه، توزیع 5 میلیون اطعام و یک میلیون و 500  هزار بسته غذایی با همکاری بسیج برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش و راه‌اندازی پویش‌های مختلفی در فضای مجازی مثل "فقط به عشق علی، رزق علوی، نذر علوی، احسان علوی، من غدیری‌ام و همه در خدمت غدیر" باشیم از جمله برنامه‌های بنیاد در این ایام است.

ظریفمنش از ارائۀ تخفیف‌های ویژه از سوی فروشگاه‌ها خبر داد و گفت: اتاق اصناف ابلاغ کرده که همه فروشگاه‌ها آذین‌بندی شوند و تخفیف‌های ویژه‌ای برای مشتریان درنظر بگیرند. پیش همایش بانوان، پیشگامان دفاع از حریم ولایت در فضای مجازی هم از دیگر برنامه‌های این بنیاد است که اصل همایش در اواخر سال و یا هر زمانی که امکانش وجود داشته باشد برگزار خواهد شد. همایش سیره علوی با رویکرد سلامت هم پیش از این قرار بود برگزار شود اما با توجه به شرایط پیش‌آمده برگزاری آن میسر نخواهد بود. حدود 160 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که 90 عنوان آن پذیرفته شده است. یکی از پیشنهادات ما در این ایام این بود که کانون‌های فرهنگی- علوی در تمام دانشگاه‌های کشور تأسیس شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از اجرای طرح "یکشنبه‌های علوی" خبر داد و اظهار کرد: در کتاب مفاتیح‌الجنان در روزهای یکشنبه زیارت خاصی برای امیرالمؤمنین علیه‌السلام ذکر شده است؛ در همین راستا، درخواست دادیم در  ادارات، مدارس، کارخانه‌ها و ... یکشنبه‌ها حدیثی یا فضیلتی از مولا علی(ع) نقل و زیارت علی(ع) قرائت شود. بسیاری از دستگاه‌ها نیز این پیشنهاد را قبول کردند که امیدواریم وسعت پیدا کند.

وی از برگزاری نخستین جشنواره دوسالانۀ کتاب غدیر خبر داد و گفت: این جشنواره با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و فراخوان آن به زودی اعلام می‌شود و برگزیدگان آثار نیز همزمان با ولادت امام علی(ع) معرفی تجلیل می‌شوند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=54101

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402