جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 17:22:17 GMT
کد خبر : 50646       تاریخ : 1399/02/31 16
آغاز برگزاری نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان از اول خرداد ماه / اخذ مدرک توسط ۳۵۰ نفر در هشت دوره

آغاز برگزاری نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان از اول خرداد ماه / اخذ مدرک توسط ۳۵۰ نفر در هشت دوره

قائم مقام شورای عالی قرآن از ثبت نام و آغاز مرحله مقدماتی نهمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی قاریان و مدرسان قرآن کریم از اول خرداد خبر داد.

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان، دکتر «سید علی سرابی» در نشست خبری تبیین ابعاد نهمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: امیدواریم به برکت ماه مبارک رمضان نهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم به عنوان یک طرح فراگیر جهت ساماندهی و سطح بندی جامعه قاریان و مدرسان قرآن کریم کشور به خوبی برگزار شود.

 

 

قائم مقام شورای عالی قرآن افزود: همان طور که مستحضر هستید ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از یک دهه قبل بر عهده شورای عالی قرآن گذاشته شده است.

 

وی از استقبال جامعه قرآنی برای ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن خبر داد و گفت: امتیازی که به دارندگان مدرک یعنی قاریان و مدرسان داده می شود، مربوط به مباحث استخدامی و ارتقای رتبه شغلی است که این مسئله مستلزم اجرای آیین نامه ای از سوی سازمان استخدامی است ولی هنوز متاسفانه این آیین نامه اجرایی نشده است.

 

وی گفت: امیدواریم شورای توسعه فرهنگ قرآنی ساز و کاری را برای بهره مندی بیشتر قاریان و حافظان از این گواهینامه تخصصی بیندیشند.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن از ثبت نام و آغاز مرحله مقدماتی نهمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی قاریان و مدرسان قرآن کریم از اول خرداد خبر داد و گفت: ثبت نام، سطح بندی اولیه و مراحل مقدماتی این دوره ارزیابی از اول تا پایان خرداد ماه انجام می شود و علاقه مندان با مراجعه به سامانه می توانند اثر متناسب با سطح خود را ثبت و درخواست خود را ارسال نمایند.

 

اخذ گواهینامه ارزیابی توسط ۳۵۰ نفر در هشت دوره 

سرابی به ارایه گزارشی از هشت دوره گذشته طرح ارزیابی تخصصی قاریان و مدرسان قرآن کریم پرداخت و گفت: در هشت دوره گذشته 350 نفر موفق به دریافت گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم شده اند که از این تعداد 223 نفر قاری قرآن و 120 نفر مدرس قرآن بوده اند.

 

وی ادامه داد: 85 درصد از شرکت کنندگان در هشت دوره گذشته طرح ارزیابی تخصصی قاریان و مدرسان قرآن کریم را آقایان و 17 درصد را خانم ها به خود اختصاص داده اند.

 

سرابی گفت: بر اساس مصوبه سال 97 شورای توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شده است به اساتید قرآن بالای 50 سال بر اساس یک سری ارزیابی های غیر آزمونی گواهینامه اعطا شود. در این راستا در سال 98 فراخوان و اطلاع رسانی انجام شد و کسانی که داوطلب بودند، مدارک و آثار خود را ارسال کرده و در این خصوص 90 درصد مدارک ارسالی ارزیابی شده ولی به دلیل شرایط بهداشتی جامعه و تعطیلی بساری از جلسات امیدواریم به زودی به صورت دقیق به بررسی فنی آثار رسیده باقی مانده بپردازیم.

 

سرابی از برگزاری دوره آموزشی برای افراد علاقه مند به دریافت مدرک تخصصی از سوی شورای عالی قرآنی خبر داد و گفت: یک دوره آموزشی در سال 94 و 95 برگزار کردیم که در این دوره ها یازده نفر از اساتید قرآن مدرک درجه یک قرائت و مدرسی را دریافت کردند.

 

وی از آغاز دوره آموزشی جدید از چند ماه گذشته خبر داد و گفت: به دلیل شرایط بهداشتی جامعه با استفاده از بستر مجازی این دوره آموزشی در سال 99 برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش، «محمد تقی میرزاجانی» در ادامه این نشست گفت: به تاکید بسیاری از شرکت کنندگان طرح ارزیابی مدرسان و قاریان نیاز به یک پیوست آموزشی داشت و این پیوست آموزشی را هم اکنون به صورت حضوری برای قاریان تهرانی و به صورت غیر حضوری برای قاریان غیر تهرانی برگزار می کنیم ولی برای مدرسان قرآن بعد از این ایام و برگشت شرایط جامعه به حالت عادی دوره آموزشی اجرایی و عملیاتی می شود.

 

 

معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: برای تسهیل فرآیند ثبت نام سامانه ای را طراحی کرده ایم که در این سامانه کلیه فرآیندهای مربوط به ثبت نام و انتخاب سطح تا انتها توضیح داده شده است.

 

وی گفت: در هشت دوره گذشته طرح ارزیابی از قاریان و مدرسان مجموعا 29 استان موفق به کسب گواهینامه درجات یک تا چهار شده اند و قاریان و مدرسان استان های گلستان و سیستان و بلوچستان تاکنون در این طرح شرکت نکرده اند. امیدواریم قاریان و مدرسان این دو استان در سال 99 در طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم شرکت کنند.

 

میرزاجانی از اعلام نتایج مرحله اول ارزیابی نهمین دوره طرح اعطای مدرک به حافظان و قاریان قرآنی در نیمه دوم تیر ماه خبر داد و گفت: مرحله دوم این طرح که به آزمون تلاوت و مصاحبه موسوم است در نیمه اول مرداد برگزار می شود. مرحله سوم آزمون نیمه دوم آذر ماه و نهایتا جمع بندی کلی در اسفند انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: گواهینامه رسمی این طرح با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای عالی قرآن به عزیزانی که سطوح مختلف این طرح را با موفقیت سپری کرده باشند، اعطا می شود.

 

میرزاجانی در خصوص محدودیت های ثبت نام در دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان گفت: برای قاریان محدودیت ثبت نام وجود ندارد اما مدرسان قرآن بسته به سطحی که انتخاب می کنند، باید سنواتی را به عنوان سابقه کار داشته باشند؛ به عنوان مثال برای سطح یک سابقه 10 ساله تدریس برای مدرسان قرآن کریم به عنوان یکی از شرایط برای شرکت در این طرح وجود دارد.

بنابراین گزارش قاریان و حافظان قرآن کریم علاقه مند برای شرکت در نهمین دوره ارزیابی و اعطای گواهینامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم می توانند با مراجعه به سایت  http://arzyabi.quranshora.ir/  در این دوره ثبت نام کنند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=50646

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402