جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 06:59:06 GMT
کد خبر : 50507       تاریخ : 1399/02/23 0
طراحی اپلیکیشن قرآنی برای غیر عرب زبان ها

طراحی اپلیکیشن قرآنی برای غیر عرب زبان ها

یک وبلاگ نویس مصری تبار مقیم کانادا، اپلیکیشن قرآنی را طراحی کرده است تا غیر عرب زبان ها بتوانند قرآن کریم را درک کنند.

 

به گزارش مبشرین به نقل از qafqn، «احمد ایوب» وبلاگ نویس مصری تبار مقیم کانادا توانست اپلیکیشن قرآنی را طراح کند، تلاوت قرآن کریم به طور مستقیم از تلفن همراه پخش می شود و آیه های تلاوت شده به طور خودکار به همراه ترجمه و تفسیر آن نشان داده می شود.

 

این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می دهد که آیه ها را هنگام تلاوت آن بدون نیاز به هرگونه مداخله انسانی یا شناخت از زبان عربی درک کند. همچنین کاربر می تواند ترجمه را از بین بیش از 40 زبان مختلف انتخاب کند و تفسیر ها مختصر آیه ها به زبان عربی است.

 

این تنها کاربرد این اپلیکیشن قرآنی نیست، بلکه به کاربر کمک می کند بدون نیاز به مصحف تهجد، قرآن را تلاوت کند. به همین دلیل این اپلیکیشن یک مصحف تهجد خودکار است که براساس تمایل کاربر هنگام تلاوت آیه ها می توان تفسیر را نشان داد یا مخفی کرد.

 

اگر کاربر از حافظان باشد، این اپلیکیشن در حفظ روزانه وی در هنگام رانندگی مفید است، به طوری که آیه ها به طور خودکار براساس تلاوت حافظ بدون نیاز به دخالت تغییر می کند.

 

احمد ایوب از خداوند متعال می خواهد این اپلیکیشن به همه مسلمانان سود برساند، اما در حال حاضر تنها برای سیستم اندروید قابل استفاده است و به زودی سیستم آیفون نیز می تواند از آن استفاده کند./شبستان


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=50507

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402