شنبه 1 اردیبهشت سال 1403 Sat, 20 Apr 2024 07:10:50 GMT
کد خبر : 47847       تاریخ : 1399/01/01 12:12
پیام نوروزی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری / مردم از مسافرت‌های غیر ضروری و حضور در شهر بپرهیزند

پیام نوروزی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری / مردم از مسافرت‌های غیر ضروری و حضور در شهر بپرهیزند

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با کرونا، گفت: مردم از مسافرت‌های غیر ضرور و حضور در شهر بپرهیزند.

به گزارش مبشرین، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در پیام نوروزی اظهار داشت: در ماه پایانی سال ۹۸ به تعبیر رهبر معظم انقلاب با ویروس منحوس کرونا روبه رو شدیم که نه تنها ایران بلکه بیشتر کشورهای جهان را در بر گرفته و روزانه شاهد از دست رفتن جان انسان‌ها به خاطر این ویروس خطرناک هستیم.

وی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید در این خصوص اضافه کرد: تصور نکنید ویروس کرونا مساله ساده‌ای است بلکه یک مساله جدی است و امروز دنیا درگیر آن شده است انتظار می‌رود همانگونه که در طول دوران جنگ تحمیلی به خوبی به خاطر همدلی و با هم بودن و توجه به دشمن توانستیم با سربلندی و افتخار آن ۸ سال دفاع مقدس را پشت سر بگذاریم در این مرحله نیز که ملت با این بلا و ویروس مواجه شده است نیز بتوانیم با سربلندی و افتخار این بلیّه را پشت‌سر بگذاریم.

حسینی بوشهری اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی و اساسی که باعث گسترش ویروس کرونا می‌شود و تفاوت محسوسی با سایر ویروس‌ها دارد سرعت انتقال این ویروس از فردی به افراد دیگر است بر همین اساس تجمع باعث می‌شود این ویروس گسترش پیدا کند و جان انسان‌ها را به خطر بیندازد، این یکی از مسائل مهمی است که باید سخت از آن پرهیز کرد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که دارم مسئولان استان، نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندهان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، دریابانی، شهرداری، نیروهای مردمی و خودجوش، مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها به صحنه آمده‌اند و در استان بوشهر نسبت به سایر استان‌ها مشکلات کمتری داشته‌ایم، امید می‌رود روز به روز رو به کاهش برود و نه تنها استان و نه کشور بلکه همه امت اسلامی بتوانند از این بلّیه خانمان سوز مصون بمانند.

حسینی بوشهری گفت: مردم ما همیشه در هر صحنه و میدان‌های سخت حضور پیدا کرده‌اند در این مرحله نیز لازم است حضور پیدا کنند با توجه به اینکه هر سال در این فصل استان بوشهر، استانی مسافر پذیر بوده و مغازه‌داران و کسانی که دارای کسب و کار بودند درآمدی از راه پذیرش مسافران دارا بودند در شرایط کنونکی دچار مشکل شده‌اند و عده‌ای ممکن است کسب و کارشان را از دست داده باشند، عده‌ای ممکن است نسبت به درآمد روزانه شأن دچار مشکل باشند.

وی اضافه کرد: علاوه بر تدابیری که دولت در چند روز اخیر اندیشیده و تسهیلات و تمهیداتی را فراهم کرده، مردم خوب و نوع‌دوست ما به خوبی به صحنه آمده‌اند حتی اجاره منازلی که باید ماهانه به آنها پرداخت می‌شده، بعضی به کلی بخشیده و بعضی به تعویق انداخته‌اند، از خیران متمکن انتظار می‌رود افراد نیازمند را شناسایی کنند و در کنار دولت به این مردم عزیز در این امتحان رسیدگی کنند.

حسینی بوشهری گفت: در این روزها دانش‌آموزان، دانشجویان و طلبه‌ها دچار مشکل تحصیلی شده‌اند جای نگرانی نیست با تدابیر صدا و سیما قابل جبران و تا اندازه‌ای رفع مشکل شده است اما آنچه مایه نگرانی است این است که جان انسان‌ها به خطر نیفتد و باید تلاش کرد تلفات انسانی کاهش یافت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک حسنه است که انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی ماه رجب قرار داریم و امسال آغاز سال جدید مصادف با روز شهادت وجود مقدس امام کاظم (ع) شده و انتظاری که ما از مردم داریم در این روزهای پایانی ماه رجب و هم ۲۷ رجب روز مبعث است، متوسل بشویم و رابطه‌مان را با خدا نزدیک کنیم.

حسینی بوشهری یادآور شد: درمان، تأثیرگذار است چون می‌بینید اعلام می‌کنند هر روز متأسفانه عده‌ای جانشان را از دست می‌دهند، ولی تعداد کسانی هم که بهبود پیدا می‌کنند قابل توجه است اما یک شرط دارد و آن شرط آن است که ما به درگاه خداوندی روی بیاوریم، درست است الان نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها تعطیل شده ولی جا برای دعا و راز و نیاز و مناجات باقی است، ما به ظلّ عنایت اهل بیت (ع) و به رسول گرامی اسلام متوسل بشویم چرا که این توسل‌ها دفع خیلی از بلاها می‌کند.

وی گفت: ما در سابقه تاریخی کشور خودمان و هم کشورهای دیگر داشته‌ایم موقعی که مردم حرف علما را گوش داده‌اند و توجه کرده‌اند، گاهی با یک زیارت، گاهی با یک دعا، گاهی با یک ذکر بلاهای سنگینی دفع شده است.

حسینی بوشهری افزود: ما انتظار داریم در کنار این مراقبت‌های بهداشتی که لازم است و مردم خودشان هم مراعات می‌کنند توسل‌ها، راز و نیازها، مناجات‌ها، ذکر مصیبت‌ها و توسل به اهل بیت به نظر بنده کارساز است به خصوص در این زمینه که مردم استان بوشهر ولایت‌مداری و توجه آنها به اهل بیت عصمت و طهارت را ثابت کرده‌اند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم از مسافرت‌های غیر ضرور و حضور در شهر بپرهیزند و توصیه در خانه ماندن با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا را مورد توجه قرار دهند چرا که تنها در این صورت است که این ویروس منحوس هر چه زودتر از بین می‌رود.

وی ادامه داد: بر همین اساس از مسئولان استان و همه کسانی که در استان شبانه روزی تلاش می‌کنند و دغدغه دارند کسانی که خودشان پای کار آمده‌اند برای تهیه ماسک، دستکش و لباس لازم برای پزشکان و پرستاران که آسیب‌ها را به جان خریده‌اند و پیش قدم هستند قدردانی می‌شود.

حسینی بوشهری گفت: از اینکه در کنار شما مردم نیستم و به خاطر دستور پزشکی ناچارم در قم بمانم از این جهت صمیمانه عذرخواهی می‌کنم، ولی مرتب با مسئولان استان در تماس و پیگیر هستم و آنچه گاهی به نظرم برسد یادآوری می‌کنم امید می‌رود این روزهای سخت را هم با سلامتی پشت سر بگذاریم و مردم به کسب و کار، شادی و نشاط و تجمعات دینی شأن برگردند و این فضای به وجود آمده که خانواده‌ها از هم فاصله گرفته‌اند باز به آن جمع‌های باصفا تبدیل شود.

وی افزود: از ائمه جمعه و روحانیت که به‌عنوان راهنمایان مردم همیشه در کنار آنها بوده‌اند همانند شهر مقدس قم که الان تعداد زیادی از آنان در بیمارستان‌ها در کنار پزشکان و پرستاران به بیماران مددرسانی می‌کنند این افراد در جبهه‌ها، زلزله و سیل پرونده روشن و کارنامه درخشانی دارد و در این بلیّه هم حضور جدی دارد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=47847

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402