پنج شنبه 30 فروردین سال 1403 Thu, 18 Apr 2024 14:53:46 GMT
کد خبر : 44678       تاریخ : 1397/09/27 12:11:32
جوانان مسلمان هندی هر هفته یک مسجد را تمیز و زیباسازی می کنند

جوانان مسلمان هندی هر هفته یک مسجد را تمیز و زیباسازی می کنند

جوانان شهر پونای هندوستان، گروهی با نام خدمت به مسجد تشکیل داده و با هزینه شخصی هر هفته به پاکیزه کردن و زیباسازی یک مسجد شهرشان اقدام می کنند.

به گزارش مبشرین به نقل از punemirror، یک گروه جوانان هندی در شهر پونا، هشتمین شهر بزرگ هندوستان، گروهی با نام «خدمت مسجد» تشکیل داده و با هزینه شخصی هر هفته به یک مسجد سر زده و به پاکیزه کردن و زیباسازی مساجد شهرشان اقدام می کنند.

یک گروه هفت نفره از جوانان مسلمان در حرکتی داوطلبانه این حرکت را آغاز کرده اند. آنان از بطن جامعه اسلامی برخاسته و به مشاغل مختلفی چون مکانیکی، مدیر برنامه یا شغل آغاز مشغول بوده و با همکاری یکدیگر ابتکار ویژه ای به منظور پاکیزه سازی مساجد در داخل محدوده شهر پونا آغاز کرده اند.

این گروه جوانان لوازم مورد نیاز و وسیله نقلیه را با هزینه شخصی خریداری کرده، ضمن تشکیل یک گروه تصمیم گرفته اند هر آخر هفته به پاکیزه سازی یکی از مساجد شهرشان بپردازند. آن ها تاکنون در یک ماه گذشته 8 مسجد را تمیز کرده اند. در یک هفته گذشته مساجدی چون مسجد شیخ صلاح الدین درگاه، مسجد کسبه پت، مسجد علی ، مسجد امیرحمزه، مسجد طالب و مسجد مولانا یونس را در فهرست پاکیزه سازی قرار داده بودند.

به گفته این فعالان، تمرکز اصلی آنان در پاکیزه سازی مساجد، شستن فرش های گرانقیمت اما کثیف و خاک آلود و همچنین سرویس های بهداشتی ناپاک عمومی در مساجد بوده است. این جوانان ضمن شکایت از خرج های بیهوده در برخی مساجد، اعلام کردند که ساختار مساجد را زیبا و شبیه قصر می سازند، اما در تمیزکاری روزانه آن ها همت لازم به کار گرفته نمی شود. زمانی که فرش های گران قیمت برای اولین بار در مساجد پهن می شوند زیبا بوده، اما پس از چند ماه پر از گرد و خاک می شوند و مشکلات تنفسی به ویژه برای شهروندان سالمند و کودکان ایجاد می کنند.

 

لازم به ذکر است پونه یا پونا هشتمین شهر بزرگ کشور هند و دومین شهر ایالت مهاراشترا پس از کلان شهر بمبئی است. این شهر در ۱۶۰ کیلومتری شرق بمبئی و در پس یک رشته کوه، در فلات دکن واقع شده‌است./حوزه

 


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=44678

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402