چهارشنبه 5 اردیبهشت سال 1403 Wed, 24 Apr 2024 03:54:01 GMT
کد خبر : 44634       تاریخ : 1397/09/27 09:23
فعالیت ۲۴ کتابخانه مسجدی هم‌نام با «امام حسن عسکری (ع)» در کشور

فعالیت ۲۴ کتابخانه مسجدی هم‌نام با «امام حسن عسکری (ع)» در کشور

۲۴ کتابخانه مسجدی هم‌نام با امام حسن عسکری (ع) در مساجد کشور فعالیت دارند.

به گزارش مبشرین به نقل از شبستان؛

در اخبار با عناوین «هم‌نامان نور» در پی بررسی فعالیت‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری هستیم که نام معصومین (ع) و بزرگان دین بر آن‌ها نهاده شده است، تا از این طریق دریابیم که آن‌ها در طول سال و به ویژه در ایامی که مرتبط با آن بزرگان هستند به طور خاص تا چه میزان در زمینه تبیین زندگی و سیره آنانی که نام‌شان بر آن‌ها نهاده شده است، فعالیت می‌کنند.

 

خبرنگار ما این بار تعداد کتابخانه‌های مساجد هم نام با امام حسن عسکری(ع) را احصاء کرده است که آمار جالبی نیز به دست آمده است.

 

بنا بر این گزارش، 24 کتابخانه هم نام با «امام حسن عسکری(ع)» در مساجد سراسر کشور فعالیت دارند که بیشتر آنها هم‌نام با نام مسجدی هستند که کتابخانه در آن واقع شده است.

 

 

در این میان، بیشترین تعداد کتابخانه‌های هم‌نام با امام حسن عسکری(ع) به ترتیب در استان‌های تهران و اصفهان با شش و چهار باب واقع شده‌اند.

 

همچنین کمترین تعداد کتابخانه های هم نام با امام حسن عسکری(ع) با فعالیت یک باب در استان های ایلام، خراسان شمالی، خوزستان، قم، سیستان و بلوچستان و هرمزگان واقع شده اند.

 

به گزارش شبستان، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دبیرخانه های استانی آن دقت ویژه ای در نام گذاری کتابخانه های مساجد دارند و بر همین اساس، مشخصات فرهنگی، بومی و محلی را در این نام گذاری لحاظ می کنند.

 

یادآور می‌شود، بنابر اظهار نظر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی؛ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، 14 هزار باب کتابخانه در مساجد کشور فعالیت دارند.

 

http://media.shabestan.ir/Original/1397/02/19/IMG17394057.jpg

 

وی همچنین با بیان اینکه یک میلیون و 300 هزار نفر در کتابخانه‌های سراسر کشور، عضویت دارند، گفته بود «21 میلیون و 237 هزار و 904 عنوان کتاب در کتابخانه‌های سراسر کشور وجود دارد که این تعداد با احتساب 40 کاروانی که امروز ارسال می‌شوند به حدود 21 میلیون و 250 هزار عنوان می‌رسد.»


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=44634

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402