پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 16:17:23 GMT
کد خبر : 44496       تاریخ : 1397/09/24 20:15
محورهای خطبه های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

محورهای خطبه های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه های نماز این هفته بر هوشیاری مسوولان در مقابل زیاده خواهی های دشمن،تعامل و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه،تعیین تکلیف سند مالکیت منازل کنگانی ها، تسهیل ازدواج ،ترویج فرهنگ صرفه جویی ،پرهیز از اسراف تاکید کردند.

*بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: FATF و سایر معاهده های اقتصادی بیگانگان ابزاری برای رصد اطلاعات اقتصادی و مدیریت سیاسی و اقتصادی کشورهاست.
به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: چنانچه آمریکا و کشورهای اروپایی به دنبال سلامت در حوزه تبادلات اقتصادی هستند آنها خود مرکز پولشویی و فساد اقتصادی محسوب می شوند.
وی اظهارداشت: کجا به گروه های تکفیری و داعشی اجازه عملیات اقتصادی داده می شود که کشورهای های حامی تروریست این اجازه را صادر می کنند.
صفایی بوشهری ادامه داد: با این شواهد بخوبی معلوم است که معاهده ها و برنامه هایی که بیگانگان در عرصه اقتصادی طراحی می کنند جهت نفوذ دراقتصاد کشور، رصد اطلاعاتی و سپس مدیریت در حوزه اقتصاد است.
وی گفت: کدام معاهده آنها برای ایران منعفت داشته که اکنون معاهده اقتصادی FATF می خواهد این منفعت آفرینی برای کشور داشته باشد.
خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: آخرین تیر ترکش آمریکا و اروپایی ها تهاجم اقتصادی است و هر گاه آنها با پافشاری ما را به یک تعهد پایبند می کنند هدف آن نفوذ، تهاجم اقتصادی و به تنگنا کشیدن انقلاب است.
وی اظهارداشت: مسئولان در سایه تدابیر رهبری و همچنین مردم با هوشمندی خود باید بیدار باشند چرا که در برجام نیز چیزی جز حرف عاید ایران نشد.
صفایی بوشهری گفت: اسلام خود مرکز سلامت اقتصادی است و هدف غربی ها از طرح های اقتصادی تسلیم اقتصادی و سپس تسلیم سیاسی است.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: اعتماد به آمریکا و سایر کشورهایی که در تاریخ استعمارگر بودند اعتماد به جنایتکاران است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: چنین کشورهای رو سیاهان تاریخ ایران و جهان هستند.
وی در ادامه با گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: برنامه های این عرصه باید به نحوی طراحی شود که آثارش در کشور نمایان باشد.

*
کنگان
امام جمعه کنگان گفت: بنیاد مستضعفان ، تکلیف املاک مردم کنگان را مشخص و آنها را از سردرگمی نجات دهد
به گزارش مبشرین به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به بلاتکلیفی تعدادی از شهروندان کنگانی در خصوص مالکیت زمین و منازل مسکونی خود افزود: برخی شهروندان این شهر سالهای متمادی است که بر سر مالکیت زمین ها و منازل مسکونی خود با برخی دستگاهها از جمله بنیاد مستضعفان مشکل دارند که انتظار می رود این نهاد مردم را از بلاتکلیفی نجات دهد.
وی با اشاره به پیگیری های نهاد نمازجمعه ، نمایندگان مردم در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و دیدار و نشست با مسئولان بنیاد مستضعفان کشور و تشکر از همکاری و همراهی موثر این نهاد در گذشته اظهارداشت: برخی شهروندان حسب شهادت جمعی از مومنین چندین دهه است که زمین خریداری و ساخت و ساز کردند و حتی منازل آنها فرسوده شده اما بر سر مالکیت دچار مشکل هستند که درخواست می کنم بنیاد مستضعفان بصورت ویژه این موضوع را بررسی و تعیین تکلیف کند.
امام جمعه کنگان در بخشی دیگر با تبیین فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده های معظم شهدا و تلاش دشمن برای براندازی نظام نوپای دینی گفت: به تعبیر معظم له ، ملت بزرگ ایران به توفیق الهی در 22 بهمن امسال ، چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را باشکوه تر از سالهای قبل برگزار خواهند کرد.
محمودی به موضوع فعال شدن بیشتر ستاد ازدواج شهرستان یادآورشد: همه مسئولان و خیرین و بویژه مردم باید در ایجاد شرایط برای ازدواج آسان جوانان تلاش کنند.
وی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و نکوداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و تاکید بر ضرورت تحکیم تعامل و ارتباط عملی آنها گفت: وحدت حوزه و دانشگاه رمز موفقیت کشور و نظام است.
محمودی با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)گفت: عمل به اصل امر به معروف و نهی از منکر ، ترویج فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف و برنامه ریزی صحیح در جهت حفظ بیت المال و کنترل امور اقتصادی از جمله اقدامات مهم امام حسن عسکری (ع) در حوزه فرهنگی و اقتصادی بود.
خطیب جمعه کنگان با تقدیر از برگزاری میز خدمت توسط دادگستری شهرستان در مصلای جمعه از فرماندار خواست تا با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه را برای تداوم این کار برای تسهیل در امور مردم بصورت هفتگی و در طول سال فراهم کند.
وی با تقدیر از برگزاری جشن تکلیف قریب 400 دانش آموز پسر در حوزه علمیه علی ابن ابیطالب (ع) کنگان گفت: این مراسم نشان داد که می شود بدون گناه زمینه ساز نشاط و شادابی بر معیار و مبنای دین شد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=44496

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402