پنج شنبه 9 فروردین سال 1403 Thu, 28 Mar 2024 19:34:40 GMT
کد خبر : 43773       تاریخ : 1397/09/03 10:06:41
اعمال روز ۱۷ ربیع الاول

اعمال روز ۱۷ ربیع الاول

اعمال و آداب روز هفدهم ربیع الاول در آستانۀ فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) منتشر شده است.

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم ، یکشنبه 4 آذر و 17 ربیع‌الأول مصادف با فرا رسیدن سالروز نبّی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) است. این روز در میان اعیاد ماه ربیع از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چراکه در چنین روزی پدر این امت یعنی حضرت رسول الله (ص) پا به دنیا گذاشتند و به همین خاطر فریاد دشمن اصلی ما انسان‌ها یعنی شیطان رجیم به خاطر این محبت بزرگ خداوندی به بشریت بلند شد.

در آستانۀ فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) قرار داریم، به همین مناسبت به برخی اعمال توصیه شده برای این روز بر اساس کتاب «مفاتیح الجنان و المراقبات» اشاره می‌شود.

*****

زیارت حضرت پیامبر (ص) و امیر‏المؤمنین (علیه‏السلام). از مهم‌ترین اعمال در این روز توسل به حامیان معصوم آن روز و سپردن عقل، قلب و تمامی وجود به وسیلۀ آنان به خداوند متعال است. اگر انسان در توکل و تسلیم خود راستگو باشد، قطعاً توفیق الهی را خواهت یافت.

روزه

غسل

صدقه

نماز. بجا آوردن دو رکعت نماز با این کیفیت که در هر رکعت؛ یکبار سورۀ حمد و 10 مرتبه سورۀ قدر و 10 مرتبه سورۀ اخلاص.

از مهم‌ترین کارهای این روز رعایت آداب عید و برگزاری مراسم‌های شرعی جهت بزرگداشت این عید و شناساندن این روز به عنوان یک عید بزرگ به مردم است، چراکه عده‌ای جاهلانه در این روز به لهو و لعب و کارهای حرام می‏‌پردازند.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=43773

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402