جمعه 31 فروردین سال 1403 Fri, 19 Apr 2024 11:42:18 GMT
کد خبر : 42283       تاریخ : 1397/08/19 11:11:52
عظمت پروژه‌های کربلایی بوشهر به مردم‌ساز بودن آنهاست

عظمت پروژه‌های کربلایی بوشهر به مردم‌ساز بودن آنهاست

آیت‌الله صفایی بوشهری از تلاش خادمان ستاد بازسازی عتبات بابت تکمیل پروژه‌های فرهنگی حرمهای کربلا قدردانی کرد و گفت: عظمت پروژه‌های کربلایی بوشهر به مردم‌ساز بودن آنهاست.

به گزارش مبشرین به نقل از ایکنا، آئین رونمایی از دو نیم ضریح جدید خیمه‌گاه‌های حضرت امام حسین(ع) و حضرت قاسم بن الحسن مجتبی(ع) پنجشنبه شب، ۱۷ آبان مصادف با ۲۹ ماه صفر به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر و باحضور مردم مشتاق، فاضل عبدالامیر ابودگه، مسئول خیمه‌گاه بارگاه امام حسین(ع) و مسئول تشریفات و روابط عمومی حرم مطهر سیدالشهداء(ع)، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ضلع غربی میدان سردار شهید رئیسعلی دلواری این شهر برگزار شد.

ساخت دو نیم ضریح با قلمزنی اصفهانیها 

عبدالرضا مطاف، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در این آئین اشاره کرد: کار ساخت دو پروژه فرهنگی نیم ضریح جدید خیمه‌گاه‌ حضرت امام حسین(ع) و نیم ضریح جدید خیمه‌گاه حضرت قاسم بن الحسن مجتبی(ع) توسط ۶ استاد قلمزن اصفهانی در شهرهای بوشهر و برازجان طی ۲ سال و نیم با هزینه‌ها و مشارکتهای مردمی تکمیل شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در ادامه با اعلام اینکه کاروان ثارالله به همراه دو پروژه فرهنگی عتبات عالیات جهت وداع مردم از شهرها و روستاهای نقاط مرکزی، شمالی و جنوبی این استان گذر خواهد کرد، افزود: مردم بوشهر نشان دادند که یاری رسان و میراث دار اهل بیت(ع) هستند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: کسانی که در ماه محرم و صفر یاد و نام امام حسین(ع) را زنده نگه داشتند انشاءالله مورد قبول پروردگار سبحان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از تلاش و پشتکار مسئولان و خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات بابت تکمیل پروژه‌های فرهنگی حرمهای کربلا قدردانی کرد و افزود: شهدای صحنه و صحرای کربلا یادگاران قیام حسینی هستند.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها فرهنگی یادگاری از میدان رشادت و ایثار کربلا بوده که بعد از قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به جا مانده است و از ۵ خیمه‌گاهی که در کربلا به یادگار مانده است تعداد ۳ خیمه‌گاه که یادگار قیام حسینی است؛ به دست و مشارکت مردم استان بوشهر ساخته و تکمیل شده است.

یادگار کربلایی مردم بوشهر

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: زائران وقتی از سراسر جهان به زیارت خیمه‌گاه‌های کربلا می‌روند یادگار کربلایی مردم بوشهر را زیارت می‌کنند و این نشان از ذات و قلب پاک مردم کرانه خلیج فارس ایران است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تکریم و تعظیم حجج الهی یکی از شعائر خداوند است، اظهار کرد: حضرت حسین بن علی(ع) محبوب خدا و پدر تمامی حجج خداوند است و ما اکنون در پرتو مهدی آل محمد(ص) زندگی می‌کنیم و متنعم به نعمات وجود با ارزش حجت خدا هستیم.

نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» بیان کرد: آثار دنیایی این پروژه‌های کربلایی نشان از تقوا؛ اوج ایمان به خدا، اوج ایمان به آخرت، اوج ایمان به امامت و اوج ایمان به نبوت شما دارد.

وی با اظهار اینکه مردم استان بوشهر محبت و مودتشان از دیرباز به اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) ثابت شده است، گفت: مودت به اهل بیت(ع) مزد رسول خدا(ص) است.

 تکمیل ۳ ضریح خیمه‌گاه در بوشهر

آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد: عظمت این پروژه‌های فرهنگی به این است که مشارکتی و مردم‌ساز هستند و مردم بوشهر با ساخت و تکمیل پروژه دو نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم باب الحوائج(ع)، نیم ضریح جدید خیمه‌گاه حضرت امام حسین(ع) و نیم ضریح جدید خیمه‌گاه حضرت قاسم بن الحسن مجتبی(ع) برگ زرینی در کتاب شکوهمند این استان ثبت و به یادگار گذاشتند.

میزبانی آستان مقدس حسینی از میلیونها زائر اربعین

فاضل عبدالامیر ابودگه، مسئول خیمه‌گاه بارگاه امام حسین(ع) و مسئول تشریفات و روابط عمومی حرم مطهر سیدالشهداء(ع) نیز در این آئین رونمایی از خدمات و مشارکت مردم استان بوشهر جهت تکمیل پروژه‌های آستان حسینی قدردانی کرد و گفت: در ایام اربعین حسینی میزبان میلیونها زائر کربلا در آستان مقدس حسینی بودیم.

مسئول خیمه‌گاه بارگاه امام حسین(ع) و مسئول تشریفات و روابط عمومی حرم مطهر سیدالشهداء(ع) اظهار کرد: وظیفه همه ما یاری رساندن به خاندان رسول الله(ص) است و بیعت با حضرت سیدالشهداء(ع) نشان از عزت و شرف مردم شیعه و زائران عتبات عالیات است.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین علیرضا پولاد به هنگام رونمایی پروژه‌های فرهنگی عتبات عالیات به مرثیه‌سرایی و شروه‌خوانی سبک دشتی پرداخت.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=42283

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402