جمعه 10 فروردین سال 1403 Fri, 29 Mar 2024 02:25:29 GMT
کد خبر : 41146       تاریخ : 1397/08/12 09:41
هیچ‌گاه تحریم‌های آمریکا اثربخش نبوده است
روز ملی استکبارستیزی؛

هیچ‌گاه تحریم‌های آمریکا اثربخش نبوده است

امام جمعه بوشهر با اشاره آغاز موج دوم تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران گفت: هیچ‌گاه تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی ایران اثربخش نبوده و این مهم نشان از اتحاد و همبستگی مردم ایران است.

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران دارد.

به برکت انقلاب اسلامی و  ولایت و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره)  و مقام معظم رهبری روحیه استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت‌های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را درنوردیده است.

برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌گونه‌ای که در حالی این مراسم برگزار می‌شود که شاهد ترفندها و تحریم‌های آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی هستیم.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد 13 آبان و تحریم‌ها و ترفندهای آمریکا توضیحاتی داده است.

با توجه به اینکه آمریکا موج دوم تحریم‌ها علیه ملت ایران آغاز کرده خواهشمندم در مورد 13 آبان و ترفندها و تحریم‌های آمریکا توضیحاتی بفرمایید؟

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری: 13 آبان امسال تفاوت‌های زیادی با 13 آبان سال‌های گذشته دارد چراکه این روز آغاز مبارزه واقعی و همه جانبه ملت ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است.

آمریکا اعلام کرده که من از 13 آبان وارد صحنه خاص از جمله تحریم‌ها تهیدات، جوسازی‌های سیاسی، اقتصادی و جهانی می‌شوم و این تحریم‌ها همانند دیگر توطئه‌های آمریکا نمی‌تواند هیچ  خدشه‌ای به اقتدار و  عظمت نظام جمهوری اسلامی وارد کند.

وظیفه و  تکلیف مردم و مسئولان در این برهه زمانی چی می‌تواند باشد؟

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری: جامعه باید تحت رهبری مقام معظم رهبری یک مبارزه واقعی و همه جانبه با حضور گسترده مردم همیشه در صحنه آغاز کند و نشان دهد آن صف متحد ولایت‌مدار همیشه آماده مبارزه با استکبار جهانی است و تحمل همه مشکلات پیش‌رو و تهاجم استکبار از جمله تحریم‌ها و تهدیدات دارد.

 تحریم‌ها چه اثری می‌تواند در جامعه بگذارد و آیا برنامه خاصی باید اجراء شود؟

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری:  از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همواره نظام اسلامی ایران با انواع  تحریم‌ها و تهدیدات مواجه بوده ولی هیچ‌گاه تحریم‌ها و تهدیدات در تاریخ نظام اسلامی ایران موثر واقع نشده البته این مهم با ایجاد خط مقاومت و اقتدار مقاومتی محقق شده که در جامعه اسلامی متبلور است.

تحریم‌ها و تهدیدات  در ناامیدی و نارضایتی مردم چگونه اثر گذار است؟

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری: آمریکا با استفاده از ابزار رسانه‌ای اهداف خود را دنبال می‌کند که این رسانه‌ها و فضاهای مجازی تحت مدیریت آمریکا زمینه ناامیدی و نارضایتی مردم را فراهم می‌کند که در این زمینه مردم باید با تاسی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری در مقابل این دسیسه‌ها ایستادگی کنند.

 امید به آینده همانگونه که مقام معظم رهبری گفته‌اند آینده ایران اسلامی بسیار روشن و زیبا است و هر روز بر اقتدار نظام اسلامی ایران افزوده  وآمریکا و جهان استکبار روز به روز تضعیف می‌شود.

اتحاد و تقویت انسجام چه اثری می‌تواند در خنثی کردن ترفندهای دشمنان موثر باشد؟

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری:  40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و در این 40 سال آمریکا انواع ترفندها و توطئه‌ها بکار بسته ولی موفق نبوده و  نشان  از 40 سال پیروزی محسوب می‌شود و این بزرگترین پیروزی ایران اسلامی است که این مهم در پرتو اسلام، ولایت و رهنموردهای امام راحل و مقام معظم رهبری و تلاش همه مسئولان، اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران محقق شده است.

و ان‌شالله با حماسه حرکت عاشورایی و اربعینی مردم در پیاده‌روی نجف تا کربلا ، نشان می‌دهند که امریکا نمی‌تواند به اهداف پلید خود دست یابد و ان‌شاله از این گردنه اقتصادی همانند دیگر پیچ‌ها به سلامتی و با موفقیت عبور می‌کنیم.

 البته موج مبارزات ضد استکباری چنین رقم می‌خورد که موج جدید تحریم‌های آمریکا را علیه ملت ایران از بین ببرد.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=41146

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402