سه شنبه 28 فروردین سال 1403 Tue, 16 Apr 2024 20:22:22 GMT
کد خبر : 41057       تاریخ : 1397/08/09 09:27
ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم(ع) افتخار استان بوشهر است

ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم(ع) افتخار استان بوشهر است

امام جمعه بوشهر گفت: ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم(ع) افتخار استان بوشهر است که چنین ولایی می‌اندیشد و در صحنه هستند.

به گزارش مبشرین به نقل از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در آیین رونمایی از ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) در شهر برازجان با تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و قدردانی از ستاد عتبات عالیات  استان بوشهر اظهار داشت: حضور پرشور مردم ولایت‌مدار دشتستان در تجمع اربعین حسینی نشان از عشق و علاقه فراوان به ائمه و اهل بیت(ع)  است که این مهم در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌‌اید.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مردم دشتستان، ولایت‌مداری خود  را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند گفت: هر چند مردم دین‌دار و ولایت‌مدار دشتستانی در آن زمان در کنار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نبوده‌اند ولی این چنین در ساخت ضریح خیمه‌گاه عزیزش قاسم بن الحسن(ع) مشارکت می‌کنند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: مردم دشتستان با تمام عشق و ایمان و در فضای آکنده از محبت به اهل بیت(ع)  خدمت می‌کنند و این پیام دارد که اگر در کربلا نبودیم حالا کربلایی و حسینی و با تمام وجود رهرو سید و سالار شهیدان هستیم.

صفایی بوشهری افزود: این خیمه‌گاه نمادی است برای گواه و شهادت در تاریخ که مردم استان بوشهر و دشتستان اگر در سال 61 هجری نیز بودند در کنار امام حسین(ع) می‌ماندند چنان که همین حالا در کنار امام حسین(ع) هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: خدمت به اهل بیت(ع) از اهمیت بسیار زیادی در زندگی دنیوی و اخروی برخوردار است و کسی که به اهل بیت(ع) خدمت کند تاثیر آن را در این دنیا و در آخرت می‌بیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: این افتخار استان بوشهر است که چنین ولایی می‌اندیشد و در صحنه هستند.

صفایی بوشهری مشارکت همه جانبه در ساخت ضریح خیمه گاه حضرت قاسم(ع) را افتخاری برای مردم دشتستان دانست و گفت: این کارنامه افتخار حسینی دشتستان است و این ضریح هدیه به امام حسن مجتبی(ع)، حضرت قاسم(ع)، حضرت سید الشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این کار شما و هدیه دشتستان در طول تاریخ  ماندگار است افزود: سال‌ها به نام مردم دشتستان این خیمه‌گاه جلوه‌گری می‌کند و تمام زائران کربلا این خیمه‌گاه را زیارت می‌کنند و شما مردم ولایت‌مدار دشتستان ثواب می‌برید.


  منبع: مبشرین|پایگاه خبر قرآنی و معارف اسلامی
       لینک مستقیم   :   http://mobasherin.ir/shownews.aspx?id=41057

نظـــرات شمـــا






سال 1402سال 1402